Anitas blåa blogg

Direktlänk till inlägg 16 maj 2008

Just idag...

Av Anita - 16 maj 2008 07:47

Hej vänner!


Just idag....

Just idag är jag stark

Just idag mår jag bra

Jag förs framåt av kraftiga vindar

Just idag är jag stark

Just idag mår jag bra

Jag har tron på mig själv på min sida

Jag har väntat så länge på just den här dan

Och det är skönt att den äntligen kommer

Väntat så länge på just den här dan

Den ger lust när den kommer

Jag ser måsarnas flykt

Jag ser solglittrets dans

Jag ser framåt mot härliga tider

Jag ser kvinnornas steg

Jag ser ögonens glans

Jag har tron på mig själv på min sida

Jag har väntat så länge på just den här dan

Och det är skönt att den äntligen kommer

Väntat så länge på just den här dan

Den ger lust när den kommer

Jag hör skrattande barn

Jag hör slussarnas brus

Jag hör till de få som kan leva

Jag hör inre musik

Jag hör vindarnas sus

Jag har tron på mig själv på min sida

Jag har väntat så länge på just den här dan

Och det är skönt att den äntligen kommer

Väntat så länge på just den här dan

Den ger lust när den kommer

(Kenneth Gustavsson/Aapo Sääsk)

Kommer ni ihåg Kenta som sjöng denna härliga text?


Jabba, nu ska jag iväg och jobba.
Ha en bra dag alla, just idag.
Kram från ensomskrivitfärdigtinlämningar

 
 
Johanna

Johanna

16 maj 2008 08:55

Vad härligt att känna så!
..för mig känns det just nu avlägset...

Kram/Johanna

http://pantarholmskajen.bloggagratis.se

 
Maria

Maria

16 maj 2008 09:00

Hej! Oh precis så hade jag velat känna idag, men tyvärr inte. Har gått en lång prommenad med vagnen och känner mig utpumpad istället för pigg. Tyvärr :( Men sånna är dagarna iblan. Härligt att du inte har migrn längre!!! Så nån på din balkong för en halvtimme sen :) Kram / Maria

http://www.mariasdagbok.blogspot.com

 
Cathrin

Cathrin

16 maj 2008 09:23

Hej vännen! Av dikten å dömma så har du det alldeles strålande kalas. Härligt att höra.Själv vet jag inte vilket ben jag ska stå på,men det löser sig. Jobba,konfirmation och yrkes-SM allt på en gång,men jag ska börja med att åka till jobbet så är det avklarat. Ha en skön helg,kram Cathrin

http://www.cathrink.blogg.se

 
eva

eva

16 maj 2008 13:41

Tack för den gulliga kommentaren. Jag blev jätteglad. Ska fortsätta göra lite kort i helgen. Har hittat en butik i min stad och de har pysselkväll en kväll i veckan. Tänker ta mig dit och prata med de som kan göra kort. Jag har mycket idéer, men vet inte hur jag ska göra. Ha en bra eftermiddag. Glöm inte att tala om vad du tycker om böckerna. Kram

http://carpe-diem.bloggagratis.se

 
Selena

Selena

16 maj 2008 22:21

Åh jag bara älskar den här låten.... den har hjälpt mig i svåra stunder. För ca 4 år sedan så lyssnade jag på den här varje morgon i över 1 års tid.
Jag kunde inte gå upp ur sängen innan jag hört låten.
Texten är ju bara så underbar...
Åh nu måste jag leta upp min gamla Kenta skiva...
=)

Kram selena " kilallen "

http://www.kilallen.blogspot.com

 
Ingen bild

Louise

16 maj 2008 22:53

Du är så himla gullig! Vad jag är glad över att ha hittat hit till din blogg:) Du utstrålar ju så mycket glädje över livet hela tiden. Va gullig du är som delar med dej av allt detta! Du är en människa som inte har några bekymmer alls & såna behöver vi mer av tycker jag:) Jag ska lägga upp min scrap & pysselblogg här snart. Lite pyssel & fix är det ju som sagt. Pepp får man ju genom att läsa din otroligt söta och gulliga blogg:) Du är ju bara så himla gullig!
mvh
Louise



 
Ingen bild

Anita

16 maj 2008 23:57

Hej Louise!
Vill du ge mig din mailadress så jag kan skriva till dej?
Kram, Anita

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - 5 december 2013 00:32


Hej vänner!Nu har ni nog slutat titta in på min blogg. Jag förstår er. Här händer ju ingenting. Förlåt. Jag ville mest ge ett livstecken och önska er en mysig December.   Kram från ensomfinnspåfacebook   ...

Av Anita - 27 augusti 2013 07:26

Hej vänner!Jag har den stora glädjen att få åka färja till jobbet. Den senaste tiden har det varit fantastiskt vackert väder. Solen har lyst, himmel och vatten har varit så vackert blå. Jag måste få visa er:   Lördag morgon. Jag åker 6:55 färjan...

Av Anita - 14 augusti 2013 08:23

Hej vänner!Jag ber om ursäkt. Jo, för att bloggen varit oaktuell en lång tid. Jag har funderat på att stänga ner den. Men det låter jag bli. För mej är det en dagbok och jag gillar att kunna gå tillbaka och läsa vad jag skrivit. Datum och händelser ä...

Av Anita - 3 maj 2013 23:13


Hej vänner!Lycka är att kunna njuta på väg till jobbet. Jag åker färja till Visingsö och till mitt jobb i Hemtjänsten. 1:a maj 2013. Såhär är Vättern bäst.  Kram från ensomgillarsjön   ...

Av Anita - 24 april 2013 06:54


Hej vänner!Mer än så behöver jag inte skriva.  Nu har vi en härlig tid framför oss med livsglädjande händelser, resor och göromål. Kram till er alla från ensomnjuteravallapenséerhärhemma       ...

Välkommen

Tidigare inlägg

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2008 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

   

Arkiv

10 topplistor (Spotify)

 

 

Bloggare

 

Scrappare

Nätbutiker/Butiker

 

Hemsida

Stickat och Virkat

Milda Matilda, hon är min!

Lyckan var stor när Matilda flyttade hit för precis ett år sedan. Små blåbär på skorna och blå-vit polkagris. I en klänning som är sötare än söt. Numera har hon ett hårband med ett litet blåbär på. Ljuvlig är hon och väldigt rar. c",)

Gränna och Visingsö

MC utflykter och annat

Böcker

Prästbackas Amica de Voltrona

9 veckor och sötast i stan.  

Ami är född 10-02-03.
Vi hämtade henne när hon var  drygt 8 veckor. Underbara lilla valp som kissade hela tiden. Ami har fyllt 3 år och hon förgyller alla dagar hos oss. Vi är så glada att hon är med oss nu. c",

(Ami har en blogg om du vill läsa mer om henne. Länk nedan)

Hund

Mat och annat

TV

 

Väder Gränna


Ovido - Quiz & Flashcards