Anitas blåa blogg

Alla inlägg under mars 2008

Av Anita - 24 mars 2008 00:03

Hej vänner!
 Gillar du böcker? Då måste du testa detta. Jättekul, tycker jag.

Trodde faktiskt  att jag skulle få högre siffror. Jag känner mej

som en boknörd i allra högsta grad. :o) Lycka till!

Av Anita - 23 mars 2008 12:16

Hej alla!
 Idag är det fantastiskt vackert ute. Vitt vitt vitt, solen skiner och det är sådär 3-4 grader kallt. Peter är ute och sopar fram bilarna och skottar vår infart. Det har kommit mycket snö. (Mysigt var det att njuta av tända ljus och god mat igår kväll). Om jag bortser från att det egentligen skulle vara grönt och ljuvliga vårblommor ute, så är det helt okej. Det är bara att gilla läget, eller hur? Våren kommer det vet jag. Alldeles säkert. c",) Och vår har vi inne med minipåskliljor, tulpaner, penséer och lite påskdekorationer. Härligt!


Jag kunde inte hålla mej längre. Vadå undrar ni? Jo, jag såg "Flyga drake" här hemma, fast jag skulle vänta till den kommer på bio. Den har premiär i slutet på denna vecka. Boken är en av de starkaste böcker jag läst. Den berörde mej mycket. Jag har tänkt på den emellanåt. Och nu fick jag se den filmatiserad. Filmen är bra. Mycket bra. Fantastiska bilder och en syn på ett land som jag vet så lite om. Och hela historien är ju så stark. Den säger så mycket. Jag rekommenderar verkligen dej att se filmen. Jag tycker nog ändå att boken är bättre. Det är alltid lättare att sätta ord på tankar och känslor än att visa dem i bild.

Det ska bli intressant att höra vad du tycker, om boken och filmen.


Eftersom jag varit sjuk en vecka, ser jag fram emot att jobba på träffpunkten imorgon och sen blir det praktik några dagar. Jobb igen på fredag. Och på lördag..... då ska vi till Göteborg och Svenska Mässan där vi ska njuta av Nordiska stämpel och scapmässan. Jabba! Den här veckan kommer att gå fort. När man har roligt gör den ju det.


Ha en trevlig påskdag.

Kram från ensommåsteutisolen


Av Anita - 22 mars 2008 11:05

Hej goa vänner!


      


Kram från ensommårbraochglädsåtdotterbesök


Av Anita - 21 mars 2008 10:02

Hej vänner!

 Det var  kallt att flyga till Blåkulla igår kväll. Men roligt hade vi. c",) Alla kärringar hade mamelucker på sej, så ingen fara. Några hade med sig kaffepannan och det smakade väääldigt gott. Tror minsann att det var spetsat med något. För det blev ett himlans tjatter hela kvällen.


Påhittiga kärringar träffades, tjattrade, skrattade och bytte idéer med varandra. Bara det här med att dekorera käpparna eller kvastarna. Vilken fantasi! Lotta Fru H hade dekorerat sin käpp med fjädrar och Cathrin fick sätta broms på sin. Theresia hade dekorerat sin käpp i blomtema. Väldigt fint. Camilla hade gjort en specialare så hennes vovve kunde följa med. Kul, kul. Petra Paradise kvast var kolsvart med tygblommor som piffade upp. Häftigt! Wickan kom farande och hade hängt tyskt påskpynt på sin. Ja, hon t om pratade tyska denna kväll. Netha hade den mest färggranna kvast jag nånsin sett. Läckert! Annika hade en hängt en påse med scrapgrejor på sin kvast. Hon ville pyssla. Tänk va! Och Petra, hon hade skrivit Göteborg på sin kvast. Hm, det är ju nästa helg mässan är ju! Eva har sin kvast som klösbräde till sin nymålade svarta katt. Tokigt! Susan hade förvandlat sin kvast till en käpphäst. Ja, jag säger så det. Leila har klistrat fast sodoku lappar på sin kvast. Hon lär gärna ut knepen. Carina hade en tunnare variant på kvastet. Hon kör lättvikt. Mindi hade en liten monitor på sin kvast. Hon är filmgalen! Mormor S har stickat in hela kvasten i randigt mönster. Vad kul! Ulle har hängt adresslappar på sin kvast. Hon ska byta bloggadress. Och Maria, hon hade en hel kör på sin kvast. En dubbeldäckarekvast! Kristina hade dekorerat sin kvast i Franskt tema. Ja, hon bjöd på brie, baguetter och vin. Mums! Mait har klistrat på kloka, stärkande ord på sin. Mycket bra!  Syster Inger som är pensétokig, hade en kvast målad med underbar penségrafik. Och dotter Anna, hade hängt på massor av påskgodis till oss alla. Tack snälla! Min kvast?.... Behöver ni fråga? Åh, den var blå blå blå med förgätmigej och blå minipenséer.

Och så spelade den Blue Moon när den flög. c",)

Med fantasins hjälp kan man förflytta sej var som helst. Hi hi.


Jag tittar på min kärring här hemma. Visst är hon söt?


    

Idag planerar jag mat för påskdagarna. Och beställer godis av gubben som säljer den varan i mängder dessa dagar. Några små kycklingar och påskblomma ska jag väl pynta med. Och påskakärringar! De är bäst.


När jag var barn, så var denna dag den tråkigaste och längsta dagen på hela året. Inga affärer öppna, ingen bio, allt var tyst och tråkigt. Visst var det så att det inte spelades musik på radion? I alla fall inte glad musik.

Vilken tur att det inte är så längre. Tycker jag i alla fall.

Ha en mysig lååååååångfredag.

Kram från ensomintevillgåutibusvädretidag

Av Anita - 20 mars 2008 11:55

Hej vänner!

Det är torsdag morgon och mitt huvud känns så tungt... hur är det han sjunger nu? Povel Ramel. Fast han hade ont i huvudet av andra skäl än vad jag har. c",)

Usch, igår hade jag en fruktansvärd huvudvärk som höll i sig hela dagen och ve och fasa i natt också. Har fortfarande ont men inte så blixtrande. Det måste vara en influensa jag lider av. Här kan jag bara vila och ta det lugnt. Helst ligga i sängen mest hela dagarna. Jag uppskattar det ska ni veta, för när vi hade kiosken var det ingen som kunde ersätta mej. Då var det bara att jobba. Puh! Så jag lever lite lyxliv nu. :o) Det gäller att vara positiv i "alla väder", eller hur?


Jag lyckades göra några kort igår, fattar det knappt själv.

Några får dessa kort, helst idag.


Stämpel - Magnolia, målat med Promakers. Papper - Hobbyglädje.


Lika men ändå inte.


Ett lite enklare kort. Det enkla är fint, tycker jag.


En variant till. Lite kul med det stora ägget, eller hur?


Det var väl allt för idag. Hoppas att du får en bra dag.

Kram från ensomfårletaframpåsksakerna

Av Anita - 19 mars 2008 09:28

Hej vänner!

 Kan det bli nåt av detta tro? Har ambitionen att hinna/orka med att göra några påskkort idag. Motiven målade jag igår. Med Promakers.


Det får gå på halvfart för jättepigg är jag inte, envisa sjuka. Hm.


Ha en bra onsdag, vänner!

Kram från ensominteplaneratettduggförpåsk 

Av Anita - 18 mars 2008 17:16

Hej vänner!
Jag har varit hemma och kurerat mej i två dagar. Imorgon är jag ledig och har tillfälle att ta det lugnt då också. Vet inte vad som flög på mej. Jag har haft feber och varit så himla trött. Jag som sällan, nästan aldrig, är sjuk.

Nu har jag varit sjuk i två omgångar. Tack, men nu räcker det!


Några av mina klasskompisar vill ha recept på kakan som jag bjöd på sist. Då passar jag på att skriva det här, så fler kan njuta av denna goda kaka. Om ni vill.


www.graphicgarden.com


Silvia kaka i långpanna

Sockerkaka:

5 ägg

5 dl socker

5 dl mjöl

5 tsk bakpulver

Ägg och socker vispas poröst.

Mjöl och bakpulver blandas och hälles i äggsmeten.

2½ dl ljummet vatten hälles i smeten till sist.

Häll i smord och bröad långpanna.

Grädda i 175 grader = 30 minuter.

Glasyr:

2 hg smör

2 dl socker

2 äggulor

Sjud i 3-5 minuter.

Lägg på den avsvalnade kakan.

Strö cocos över.

Skär i bitar.


Nu ska jag se om jag har ork för att göra några påskkort.

Gör jag inte det, får det blir ogjorda påskkort. c",)

Ha det gott alla.

Kram från ensomblirsåhimlagladöverrararaderfråner

Av Anita - 17 mars 2008 08:12

Hej vänner!

 Någon sa att det skulle komma snö den här veckan. Någon hade rätt.


Utsikt från mitt plugg- pyssel- datarum. Ojoj! Mycket snö är det.


Vet någon om det ska fortsätta snöa, tro? Jag som hade börjat fundera på vårskor... det får nog vänta ett tag till då verkar det som. c",) Och hur går det med alla underbara vårblommor som kommit upp? Fåglarna sjunger inte, de sitter nog och kurar nånstans, stackarna. Dom kan få bo i vårat garage.


Igår em kände jag mej inte bra. Febrig, spak i kroppen, lätt illamående...

Hur ska det här gå? Jag ska börja kl 15.00 på praktiken så jag hinner känna efter. Vill det sig illa får jag vara hemma några dagar. Det går nämligen sån här sjuka i kretsarna där jag jobbar. Urp!


Måndag idag, hoppas att det blir en bra dag för er.

Kram från ensomskatittatillpenséernautanfördörren



Välkommen

Tidigare inlägg

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

   

Arkiv

10 topplistor (Spotify)

 

 

Bloggare

 

Scrappare

Nätbutiker/Butiker

 

Hemsida

Stickat och Virkat

Milda Matilda, hon är min!

Lyckan var stor när Matilda flyttade hit för precis ett år sedan. Små blåbär på skorna och blå-vit polkagris. I en klänning som är sötare än söt. Numera har hon ett hårband med ett litet blåbär på. Ljuvlig är hon och väldigt rar. c",)

Gränna och Visingsö

MC utflykter och annat

Böcker

Prästbackas Amica de Voltrona

9 veckor och sötast i stan.  

Ami är född 10-02-03.
Vi hämtade henne när hon var  drygt 8 veckor. Underbara lilla valp som kissade hela tiden. Ami har fyllt 3 år och hon förgyller alla dagar hos oss. Vi är så glada att hon är med oss nu. c",

(Ami har en blogg om du vill läsa mer om henne. Länk nedan)

Hund

Mat och annat

TV

 

Väder Gränna


Ovido - Quiz & Flashcards