Anitas blåa blogg

Alla inlägg den 3 december 2012

Av Anita - 3 december 2012 23:03

Hej vänner!
Häromdagen fick jag en härlig överraskning. En överraskning som heter duga. En överraskning som varar i 24 dagar. 1 dec - 24 dec. Ett paket att öppna varje dag. Det är ju så roligt att se vad som gömmer sej i paketen. Julswappen gör uppehåll detta år och det kändes lite tomt och sorgligt. Så därför blev denna överraskning bättre än bra. Eller förresten den blir alltid lika härlig. Jag har fått av kära dottern nåt år och av bästa tvillingsyster, Inger. Det är en speciell känsla att veta hur mycket jobb de gjort med kalendrarna.


 

I år fick jag en paketkalender av min bästaste vän, Birgitta. Åh, vad roligt! Och spännande. 
Tre paket har jag öppnat än så länge. Och det har varit goda paketinnehåll.


              

Mumsig choklad, pepparkakor i fin hjärteskål och olika goda tesorter. Birgitta har skrivit små lappar som ligger med i varje paket. Vad roligt!


I många år har jag gjort paketkalendrar till nära och kära. Birgitta fick av mej förra året. Detta år har jag gjort kalendrar till mina två arbetskamrater i hemtjänsten. Det var härligt att se deras glädje när de fick varsin stor kasse innehållande tomte med smålådor (Ikea) och några större paket med siffror på. 

En ny idé fick jag från en presentaffär som sålde en hängare med 4 krokar. 1:a advent, 2:a advent osv. Ett paket varje advent. Va kul! En sådan gjorde jag till vår chef för det tycker jag hon är värd. Ja, jag gillar att skapa god stämning och få pyssla om. Det ger mej så mycket tillbaka.


Utan att vi ens tänker på det ibland, så skickar vi vidare den där känslan. "Pay it forward". Tänk tanken om du gör något för någon och den skickar vidare till tre stycken. De tre skickar vidare till nio stycken. De nio skickar vidare till...... Idén finns på en film som heter just - Skicka vidare. Tipset fick jag av Birgitta. Och nu har jag sett den. Mycket bra och väldigt mycket tänkvärd. Det behöver inte kosta något. Och kanske inte kräver det så stor ansträngning. Förra veckan var jag i Jönköping. När jag skulle gå till p-automaten, stannade en bil nära mej. En dam räckte fram ett parkeringskvitto och frågade om jag ville ha den för det var 1½ timme kvar tills parkeringstiden gick ut. Jag tackade och sa att - nu har du gjort mej så himla glad och idag har du gjort dagens goda gärning. c",) Underbart! Leendet på mina läppar fanns där resten av dagen. 

Om man inte vill skicka vidare till 3 stycken kan man ju ha som målsättning att göra en god gärning varje dag. Är det för mycket begärt tycker ni?


Nu ska denna människan krypa i säng för imorgon är en ny dag. En tidig uppstigning för att hinna med färjan 06.55 Gonatt och dröm söta drömmar.
Kram från ensommissadeErnstikvällpgajobb=synd

 

Ps, här är vitt och vackert och jag gillar det. Men jag ogillar snöstorm.


Välkommen

Tidigare inlägg

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

   

Arkiv

10 topplistor (Spotify)

 

 

Bloggare

 

Scrappare

Nätbutiker/Butiker

 

Hemsida

Stickat och Virkat

Milda Matilda, hon är min!

Lyckan var stor när Matilda flyttade hit för precis ett år sedan. Små blåbär på skorna och blå-vit polkagris. I en klänning som är sötare än söt. Numera har hon ett hårband med ett litet blåbär på. Ljuvlig är hon och väldigt rar. c",)

Gränna och Visingsö

MC utflykter och annat

Böcker

Prästbackas Amica de Voltrona

9 veckor och sötast i stan.  

Ami är född 10-02-03.
Vi hämtade henne när hon var  drygt 8 veckor. Underbara lilla valp som kissade hela tiden. Ami har fyllt 3 år och hon förgyller alla dagar hos oss. Vi är så glada att hon är med oss nu. c",

(Ami har en blogg om du vill läsa mer om henne. Länk nedan)

Hund

Mat och annat

TV

 

Väder Gränna


Ovido - Quiz & Flashcards