Anitas blåa blogg

Alla inlägg den 27 januari 2012

Av Anita - 27 januari 2012 23:32

Hej vänner!
Vilken underbar dag/kväll det har varit den 27 januari. En underbar stund hos Ann Helen i hennes hemtrevliga salong. Jag blev ompysslad ordentligt. Fin i håret. Sminkad. Lunch. Kaffe. Och en underbar pratstund med min "gamla" frissa. Vad härligt att träffas igen. Ann Helen är så duktig och hon prickade så himla rätt. Titta bara.


               Bilderna är klickbara.
Håret färgades brunt, klipptes och sen lades slingor i varm ton. Visst är det snyggt? Mina nya glasögon kommer ännu mer till sin fördel nu. Sminkningen blev himlans bra. Nu har jag fått tips och inspiration ang den. Fotografen, Pernilla Andersson kom och fotade. Jag ska få någon mer bild. Tack till er båda. 


Här hemma blev min förvandling godkänd. Vilken tur! Jag blev firad av lilla familjen. Fyller år imorgon, men då är jag hos kära tvilllingsyster Inger i Halmstad. Fick Louise (Sverigens Mästerkock) kokbok och köpcheckar till A6. Underbar tulpanbukett. Av Anna fick jag ett härligt brunt plåthjärta med Body Shops nya doft serie, Chokomania. Och dvd filmen Chocolat. Och chokladte. Mmm! Tre kort i brevlådan. Från min goaste vän Birgitta som alltid är så omtänksam. Ett fint scrappat kort av vännen Cathrin som skämmer bort mej med egengjorda kort. Och ett tulpankort från kära mor. Underbart att det finns några som tänker på mej. c",) Det finns dom som alltid får kort men aldrig ger nåt tillbaka. Oops!


Imorgon packar vi in hundar och väskor och far till Halmstad. Anna och jag. Vad kul det ska bli.
Ha en härlig helg alla.
Kram från ensomfiratmedgodmatochvin

 

Av Anita - 27 januari 2012 08:21

Hej vänner!
Arbetsveckan är slut och så var jag igår. Nejdå, så farligt var det inte. Men visst är det kännbart att jobba långa dagar intensivt en vecka, när jag varit hemma och bara latat mej (nästan) i fyra månader. Det har varit så roligt och jag trivs himla bra. Nästa vecka vet jag inte ännu, men veckan därpå blir det tydligen mycket jobb. Härligt!


Nu stundar roligheter i några dagar. Snart ska jag åka till Ann Helen i Barnarp och få sitta i hennes Heta Stolen. "Hemma hos Ann Helen", heter hennes salong.  Osminkad och tuffsig i håret kommer jag. Hon ska fixa och trixa med hår och sminkning. Kanske blir det vågat som det här...
   

Eller?

Jag ska bli fotograferad av Pernilla, en fotograf i Barnap, så ni kan vara alldeles säkra på att få se en bild hur resultatet blev. Ett foto ska jag få, vad kul eftersom jag har nya glasögon också.


Ha en trevlig fredag alla.
Kram från ensomharlitefjärilarimagen:o)
 

Välkommen

Tidigare inlägg

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

   

Arkiv

10 topplistor (Spotify)

 

 

Bloggare

 

Scrappare

Nätbutiker/Butiker

 

Hemsida

Stickat och Virkat

Milda Matilda, hon är min!

Lyckan var stor när Matilda flyttade hit för precis ett år sedan. Små blåbär på skorna och blå-vit polkagris. I en klänning som är sötare än söt. Numera har hon ett hårband med ett litet blåbär på. Ljuvlig är hon och väldigt rar. c",)

Gränna och Visingsö

MC utflykter och annat

Böcker

Prästbackas Amica de Voltrona

9 veckor och sötast i stan.  

Ami är född 10-02-03.
Vi hämtade henne när hon var  drygt 8 veckor. Underbara lilla valp som kissade hela tiden. Ami har fyllt 3 år och hon förgyller alla dagar hos oss. Vi är så glada att hon är med oss nu. c",

(Ami har en blogg om du vill läsa mer om henne. Länk nedan)

Hund

Mat och annat

TV

 

Väder Gränna


Ovido - Quiz & Flashcards