Anitas blåa blogg

Direktlänk till inlägg 8 februari 2012

Min nya kompis.

Av Anita - 8 februari 2012 18:17

Hej vänner!
Har ni det bra? Hoppas, gör jag. c",) Tiden rullar på och vi med den. Eller hur? Förra veckan blev det inget jobb för mej men denna vecka ser bättre ut. Vilken tur! Har jobbat en lång dag idag men det har varit en lyckad arbetsdag. Jag känner mej nöjd och glad. Mår allra bäst när jag får göra nytta. Härlig är gemenskapen med jobbarkompisarna. Fast vi jobbar enskilt ute hos vårdtagarna för det mesta, så betyder det mycket med goa jobbarkompisar. Visst?


På tal om kompisar så har jag fått en ny sådan. Hon är fräsch och väldigt allsidig. Tål det mesta. c",)


Samsung Galaxy S2. Hon ska bli snygg i blått (med vita prickar) fodral.
Äntligen säger jag! En mobil som har allt. Stor skärm. Snygg layout som jag fixar till själv med hjälp av smarta appar. En jobbarkompis undrade om man kunde ringa på den. Så är kommentaren från någon som inte fattar det där med Smartphone. Fast jag förstår ironin. c",) Glad är jag över min nya kompis. Tralla lalla la!


Ikväll myser vi i TV fåtöljerna och ser Sveriges Mästerkock. Gillar verkligen det programmet. Gillar också förra årets Mästerkock, Louise Johansson. Hennes kokbok är fantastisk. Fick den i födelsedagspresent av Peter. Taste by Louise. Den har fått hedersplatsen bredvid Per Morbergs kokböcker. Hon svarade mej på fb att det var helt okej. :o))


Ha det gott alla goa vänner.
Kram från ensomvarpåhimlanstrevligfestilördags

 

 
 
Ingen bild

Birgitta

9 februari 2012 08:42

Godmorgon!
Grattis till nya "kompisen". Ja,som du vet är jag totalt borta när det gåller prylar. Min telefon är smått antik men fungerar iaf till trevliga samtal mod goa vänner. Jag tror du får lära mej lite.
Ha en go dag ,kram!

Anita

9 februari 2012 19:25

Hej käraste vän!
Jag ska lära dej allt jag kan. :o))
Det går fort kan jag lova.
Stor kram till dej.

 
Karin

Karin

12 februari 2012 13:53

Hej!
Du hade säkert fått samma kommentar från mig, som inte gillar mobiler. Viskar tyst: jag kan inte ens SMS:a, och vill inte lära mig heller!
Om jag har en mobil? Jodå, och jag kan ringa på den, men den är bara påslagen när jag ska ringa till/efter mannnen:-)))
Kram Karin

http://pixelmojan.se

Anita

12 februari 2012 14:13

Hej vännen!
Vi lever i ett fritt land. :o) Var och en får göra som den vill när det gäller det tekniska. Eller? Härligt att du har en direktlänk till din man via mobilen.
Stor kram till dej.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - 5 december 2013 00:32


Hej vänner!Nu har ni nog slutat titta in på min blogg. Jag förstår er. Här händer ju ingenting. Förlåt. Jag ville mest ge ett livstecken och önska er en mysig December.   Kram från ensomfinnspåfacebook   ...

Av Anita - 27 augusti 2013 07:26

Hej vänner!Jag har den stora glädjen att få åka färja till jobbet. Den senaste tiden har det varit fantastiskt vackert väder. Solen har lyst, himmel och vatten har varit så vackert blå. Jag måste få visa er:   Lördag morgon. Jag åker 6:55 färjan...

Av Anita - 14 augusti 2013 08:23

Hej vänner!Jag ber om ursäkt. Jo, för att bloggen varit oaktuell en lång tid. Jag har funderat på att stänga ner den. Men det låter jag bli. För mej är det en dagbok och jag gillar att kunna gå tillbaka och läsa vad jag skrivit. Datum och händelser ä...

Av Anita - 3 maj 2013 23:13


Hej vänner!Lycka är att kunna njuta på väg till jobbet. Jag åker färja till Visingsö och till mitt jobb i Hemtjänsten. 1:a maj 2013. Såhär är Vättern bäst.  Kram från ensomgillarsjön   ...

Av Anita - 24 april 2013 06:54


Hej vänner!Mer än så behöver jag inte skriva.  Nu har vi en härlig tid framför oss med livsglädjande händelser, resor och göromål. Kram till er alla från ensomnjuteravallapenséerhärhemma       ...

Välkommen

Tidigare inlägg

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
<<< Februari 2012 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

   

Arkiv

10 topplistor (Spotify)

 

 

Bloggare

 

Scrappare

Nätbutiker/Butiker

 

Hemsida

Stickat och Virkat

Milda Matilda, hon är min!

Lyckan var stor när Matilda flyttade hit för precis ett år sedan. Små blåbär på skorna och blå-vit polkagris. I en klänning som är sötare än söt. Numera har hon ett hårband med ett litet blåbär på. Ljuvlig är hon och väldigt rar. c",)

Gränna och Visingsö

MC utflykter och annat

Böcker

Prästbackas Amica de Voltrona

9 veckor och sötast i stan.  

Ami är född 10-02-03.
Vi hämtade henne när hon var  drygt 8 veckor. Underbara lilla valp som kissade hela tiden. Ami har fyllt 3 år och hon förgyller alla dagar hos oss. Vi är så glada att hon är med oss nu. c",

(Ami har en blogg om du vill läsa mer om henne. Länk nedan)

Hund

Mat och annat

TV

 

Väder Gränna


Ovido - Quiz & Flashcards