Anitas blåa blogg

Alla inlägg den 9 juni 2011

Av Anita - 9 juni 2011 23:22

Hej vännerna!
På Gotland var det fullt med synintryck och upplevelser. När Peter och jag strövade innanför ringmurarna såg vi den här skylten.
   Hm, vi frågade oss vad den betyder. Någon som vet?


På murväggarna växte blommor. Helt otroligt vilken växtkraft.
           


Här är en bild på utsidan av ringmuren. Den är helt klart Visbys pärla.

  
Har man inga fönsterlådor kan man göra såhär fint med penséer.

Asfaltsblommor? Läckert är det, tycker jag.  


Den här entrén gillade jag. Så mysig.
  

Undrar vad som döjer sej bakom denna vackra dörr?

 

  

Inne i detta lilla hus skulle Peter få vika sej på mitten. c",)

 

  

Vem kan motstå detta? Vi kunde, för det var väldans dyrt att äta crepes där.


Idag gick Ami och jag till hamnen och åt glass. Efter en stund brakade världens oväder igång. Blixt, åska och ösregn. Vi sprang till båten och sökte skydd. Inte kunde vi gå hem i det otäcka blöta. Nej, vi vilade middag där. Och ringde till Peter så han fick komma och hämta oss när han körde hem från jobbet. Tack och lov att jag tog med mobilen. c",) Regnet behövs, men nu vill jag snart ha sol igen.


Kram från ensomtrorviblir10mcpånästaårslillsemester

 

Välkommen

Tidigare inlägg

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

   

Arkiv

10 topplistor (Spotify)

 

 

Bloggare

 

Scrappare

Nätbutiker/Butiker

 

Hemsida

Stickat och Virkat

Milda Matilda, hon är min!

Lyckan var stor när Matilda flyttade hit för precis ett år sedan. Små blåbär på skorna och blå-vit polkagris. I en klänning som är sötare än söt. Numera har hon ett hårband med ett litet blåbär på. Ljuvlig är hon och väldigt rar. c",)

Gränna och Visingsö

MC utflykter och annat

Böcker

Prästbackas Amica de Voltrona

9 veckor och sötast i stan.  

Ami är född 10-02-03.
Vi hämtade henne när hon var  drygt 8 veckor. Underbara lilla valp som kissade hela tiden. Ami har fyllt 3 år och hon förgyller alla dagar hos oss. Vi är så glada att hon är med oss nu. c",

(Ami har en blogg om du vill läsa mer om henne. Länk nedan)

Hund

Mat och annat

TV

 

Väder Gränna


Ovido - Quiz & Flashcards