Anitas blåa blogg

Direktlänk till inlägg 16 mars 2011

Överraskning i brevlådan.

Av Anita - 16 mars 2011 21:31

Hej vänner!
Livet är fullt av överraskningar säger man, eller hur? Det är underbart att bli överraskad. Och det är roligt att överraska. Tycker jag. Vännerna som fick tack-kortet idag, blev väldans glada. Inte hade de väntat sej ett sådant kort. Men jag tycker det är trevligt med både gåbortpresent och ett tack-kort som uppskattning. Och så vet jag att det blir en härlig överraskning. Något oväntat.


Något oväntat hittade jag i brevlådan. Vad roligt! Ett kuvert som innehöll det här:

  

Underbar samling av stansade papper. Ljuvligt vackra. Och några stämplade texter. Oj oj, vad glad jag blir. Tack till dej som skickat allt det fina.


Ingen avsändare. Någon som vill vara lite hemlig. Men jag anar vem det är. Hon är precis som Alfon Åbergs, Mållgan. En hemlig kompis. Vi har aldrig träffats, men har en speciell och mysig relation. Hon har överraskat mej med fint kort och stämpel tidigare. Hoppas jag har rätt nu, för jag gissar på att det är du Cecilia. Min hemliga kompis från Stockholm och Visingsö. c",) Det kan också vara från ScrapLinda i Linköping... Hm.


Nu ska jag kolla Sofias änglar. Missade ju det igår.
Kram till er alla från ensomskulleviljavinnafribensinåretut

  

 
 
Ingen bild

Birgitta

17 mars 2011 00:04

Javisst är det mysigt med överraskningar.
Blev så himla glad för kortet som låg i min brevlåda idag när jag kom till ön, och grönt,som jag älskar. Tack vännen!
På lördag blir det nog att åka och köpa penseér till mitt uterum.Känns vårigt och härligt!
Sköt om dej,Kram!

Anita

17 mars 2011 08:15

Hej vännen!
Kul att du kom till Öa och såg kortet. :o)
Åk till Curenstams, du blir inte besviken.
Mmm, lycko er som har uterum. Där är ljuvligt.
Stor kram till dej.

 
ScrapLinda

ScrapLinda

17 mars 2011 09:14

Vilken underbar överraskning du hittat i brevlådan, men det är tyvärr inte från mig.

Hoppas du får en riktigt bra dag!! Kram

http://scraplinda.blogspot.com

Anita

17 mars 2011 19:02

Hej kära!
Du kanske kan tipsa vad jag ska göra med alla fina spetsar.
Hoppas det är bra med dej.
Stor kram från mej.

 
Ingen bild

Cecilia

17 mars 2011 09:31

Fniss, ja det är rätt gissat. Och jag som trodde jag var så hemlig, skrev gubbens namn som avsändare. Kram och ha det gotta i solskenet/Cecilia

Anita

17 mars 2011 19:01

Hej hemliga vän! c",)
Du må tro vad du gjorde mej glad.
Jag såg sin handstil på kortet med marint tema som jag fick. Jämförde det på kuvertet och räknade minsann ut att det var du.
Du är så himla snäll.
Tusen tack och stor kram till dej.

 
Bimban

Bimban

17 mars 2011 12:40

Hej Anita! Tittar in och får se dina underbara spetsar.Det var ingen dålig överraskning det. Här i Linköping ligger det mycket snö kvar och det är så tråkigt. Så fint du gjort här på bloggen. Härlig grafik från Helena. Ha det så gott och Trevlig vår på dig/Kram Bimban

http://bimban.bloggplatsen.se

Anita

17 mars 2011 18:58

Hej vännen!
Jag skickar över lite varm sol så snön smälter. Ni måste ju få barmark som vi har.
Tack för snälla rader om bloggen. Den här grafiken ritade Helena speciellt till mej. Ingen annan har den.
Stor kram till dej.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - 5 december 2013 00:32


Hej vänner!Nu har ni nog slutat titta in på min blogg. Jag förstår er. Här händer ju ingenting. Förlåt. Jag ville mest ge ett livstecken och önska er en mysig December.   Kram från ensomfinnspåfacebook   ...

Av Anita - 27 augusti 2013 07:26

Hej vänner!Jag har den stora glädjen att få åka färja till jobbet. Den senaste tiden har det varit fantastiskt vackert väder. Solen har lyst, himmel och vatten har varit så vackert blå. Jag måste få visa er:   Lördag morgon. Jag åker 6:55 färjan...

Av Anita - 14 augusti 2013 08:23

Hej vänner!Jag ber om ursäkt. Jo, för att bloggen varit oaktuell en lång tid. Jag har funderat på att stänga ner den. Men det låter jag bli. För mej är det en dagbok och jag gillar att kunna gå tillbaka och läsa vad jag skrivit. Datum och händelser ä...

Av Anita - 3 maj 2013 23:13


Hej vänner!Lycka är att kunna njuta på väg till jobbet. Jag åker färja till Visingsö och till mitt jobb i Hemtjänsten. 1:a maj 2013. Såhär är Vättern bäst.  Kram från ensomgillarsjön   ...

Av Anita - 24 april 2013 06:54


Hej vänner!Mer än så behöver jag inte skriva.  Nu har vi en härlig tid framför oss med livsglädjande händelser, resor och göromål. Kram till er alla från ensomnjuteravallapenséerhärhemma       ...

Välkommen

Tidigare inlägg

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

   

Arkiv

10 topplistor (Spotify)

 

 

Bloggare

 

Scrappare

Nätbutiker/Butiker

 

Hemsida

Stickat och Virkat

Milda Matilda, hon är min!

Lyckan var stor när Matilda flyttade hit för precis ett år sedan. Små blåbär på skorna och blå-vit polkagris. I en klänning som är sötare än söt. Numera har hon ett hårband med ett litet blåbär på. Ljuvlig är hon och väldigt rar. c",)

Gränna och Visingsö

MC utflykter och annat

Böcker

Prästbackas Amica de Voltrona

9 veckor och sötast i stan.  

Ami är född 10-02-03.
Vi hämtade henne när hon var  drygt 8 veckor. Underbara lilla valp som kissade hela tiden. Ami har fyllt 3 år och hon förgyller alla dagar hos oss. Vi är så glada att hon är med oss nu. c",

(Ami har en blogg om du vill läsa mer om henne. Länk nedan)

Hund

Mat och annat

TV

 

Väder Gränna


Ovido - Quiz & Flashcards