Anitas blåa blogg

Direktlänk till inlägg 1 mars 2011

Anita blå bloggar igen.

Av Anita - 1 mars 2011 17:46

Hej vänner!
Det är ju väldans roligt att blogga så här är jag igen. Faktum är att bloggen är en bra dagbok. Vi diskuterade våra resor som vi gjort, Peter och jag. När minnet sviktar, är det ju himla bra att kunna gå in och läsa tidigare inlägg.


Jag börjar med att inpirera er till att våren är på gång. Jodå, jag har bevis på det.
  

Pelargonsticklingar i lilla köksfönstret. Det är väl ett fint vårtecken?


Igår var Anna och jag på Curentams blommor. Åh, där fick vi verkligen känslan av att våren är på väg. Eller rättare sagt. Det ÄR vår hos Curenstams. Påskpynt mötte oss när vi kom in. Vårfärger. Underbara tulpaner som de odlar själva. Jag köpte 3 olika på lök att ha i mina långa glasvasar. I kallväxthuset blommade penséer i mängder. Mmm! Lycka lycka. I blomkylen fanns underbara blomsterarrangemang med minipenséer och pärlhyacinter. Och ljuvliga arrangerade tulpanbuketter. Jag kan lova er alla... behöver ni själavård eller bara få bli så där mysglada... Åk till Curenstams blommor. Personalen ser till att ni trivs. De är fantastiska. Kurr.


Ikväll är det TV kväll. "Halv åtta hos mej" är ett måste. Jag gillar att se "Sofias Änglar". Synd att det krockar med "Bygglov". "Den hemliga miljonären" gillade jag till en början. Men ibland blir det så fel med fördelningen på skänkta pengar tycker jag. Det känns inte äkta på nåt sätt.


Imorgon ska jag och en go vän se "Änglagård, tredje gången gillt" på bio. Vad mysigt det ska bli. Ska friska upp mitt Änglagårds minne med att se film nr 2 i serien, senare ikväll.


Ja, då slutar jag här. Vi ses imorgon om du vill.
Kram från ensomskaparvåribloggenjustikväll:o)

  

 
 
Ingen bild

moster ingalisa

1 mars 2011 19:39

Hoppas verkligen våren kommer snart,är såååå trött på is och kyla.Det är ett under att jag inte frusit ihjäl än.

Anita

1 mars 2011 22:19

Hej Maggan!
För varje dag som går kommer våren närmare.
Det känns väl trösterikt?
Kram till dej.

 
Petra

Petra

1 mars 2011 21:43

Hej på dig min goa vän. Vilket hastigt möte vi hade i dag. Hoppas på längre pratstunder på lördag.
Roligt att se dig, både på riktigt och på bloggen. Kram ♥ Petra

http://petras-place.blogspot.com

Anita

1 mars 2011 22:19

Hej kära Petra!
En go kram fick jag. Tack.
Vad mysigt och roligt vi ska ha det på lördag.
Kram till dej.

 
Ingen bild

Birgitta

2 mars 2011 01:09

Härligt med pelargoner. Tog fram mina från källaren i helgen och hoppas dom har överlevt.
Ha en mysig bio-kväll!
Kramar!

Anita

2 mars 2011 07:50

Hej vännen!
Jag håller tummarna för att de klarat sej.
Stor kram till dej.

 
Angelika

Angelika

2 mars 2011 09:07

Åååå va jag längtar till våren!
Vad härligt att se ditt fina fönster, man blir riktigt glad =)
Snart, snart är nog våren här tror jag iaf =)
Ska bli riktigt roligt att ses på lördag!
Kram sålänge.

http://www.angelikasscrapblogg.blogspot.com

Anita

2 mars 2011 09:12

Hej kära!
Jadu, vi är många som längtar till våren.
Men snart är den här. Underbart!
Och snart ses vi. Vad roligt!
Kram till dej.

 
Ingen bild

FIA, SIRI & LILLA W

2 mars 2011 15:16

Kul att du "är tillbaka"!! Ja du vi längtar så mkt tills våren verkligen är här, inte bara för alla fina blommor som jag ska köpa & plantera utan även för ja u kanske vet ......

Ska bli kul ikväll!! Syns snart.

Anita

2 mars 2011 15:24

Hej vännen!
Tack. Ja det finns mycket att längta till.
Och det är bra för det driver oss framåt. Eller hur?
Nu har jag sett Änglagård 1 och 2. Ska bli mysigt att se 3:an med dej.
Stor kram till er alla

 
Ingen bild

Ulla

2 mars 2011 17:59

Vad härligt det ser ut med alla pelargonsticklingar. Vi har bara börjat plantera om våra gamla pelegoner, Väntar lite med fuchsiorna.Det är vår. Kram Ulla

Anita

2 mars 2011 21:09

Hej Ulla!
Planterar ni om alla i ny jord? Mina övervintrade pelargoner växer så fint. Inte alla men några av dem. Det är lycka.
Kram till dej.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - 5 december 2013 00:32


Hej vänner!Nu har ni nog slutat titta in på min blogg. Jag förstår er. Här händer ju ingenting. Förlåt. Jag ville mest ge ett livstecken och önska er en mysig December.   Kram från ensomfinnspåfacebook   ...

Av Anita - 27 augusti 2013 07:26

Hej vänner!Jag har den stora glädjen att få åka färja till jobbet. Den senaste tiden har det varit fantastiskt vackert väder. Solen har lyst, himmel och vatten har varit så vackert blå. Jag måste få visa er:   Lördag morgon. Jag åker 6:55 färjan...

Av Anita - 14 augusti 2013 08:23

Hej vänner!Jag ber om ursäkt. Jo, för att bloggen varit oaktuell en lång tid. Jag har funderat på att stänga ner den. Men det låter jag bli. För mej är det en dagbok och jag gillar att kunna gå tillbaka och läsa vad jag skrivit. Datum och händelser ä...

Av Anita - 3 maj 2013 23:13


Hej vänner!Lycka är att kunna njuta på väg till jobbet. Jag åker färja till Visingsö och till mitt jobb i Hemtjänsten. 1:a maj 2013. Såhär är Vättern bäst.  Kram från ensomgillarsjön   ...

Av Anita - 24 april 2013 06:54


Hej vänner!Mer än så behöver jag inte skriva.  Nu har vi en härlig tid framför oss med livsglädjande händelser, resor och göromål. Kram till er alla från ensomnjuteravallapenséerhärhemma       ...

Välkommen

Tidigare inlägg

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

   

Arkiv

10 topplistor (Spotify)

 

 

Bloggare

 

Scrappare

Nätbutiker/Butiker

 

Hemsida

Stickat och Virkat

Milda Matilda, hon är min!

Lyckan var stor när Matilda flyttade hit för precis ett år sedan. Små blåbär på skorna och blå-vit polkagris. I en klänning som är sötare än söt. Numera har hon ett hårband med ett litet blåbär på. Ljuvlig är hon och väldigt rar. c",)

Gränna och Visingsö

MC utflykter och annat

Böcker

Prästbackas Amica de Voltrona

9 veckor och sötast i stan.  

Ami är född 10-02-03.
Vi hämtade henne när hon var  drygt 8 veckor. Underbara lilla valp som kissade hela tiden. Ami har fyllt 3 år och hon förgyller alla dagar hos oss. Vi är så glada att hon är med oss nu. c",

(Ami har en blogg om du vill läsa mer om henne. Länk nedan)

Hund

Mat och annat

TV

 

Väder Gränna


Ovido - Quiz & Flashcards