Anitas blåa blogg

Alla inlägg under februari 2011

Av Anita - 8 februari 2011 23:01

Hej vänner!
Hoppas ni haft en bra tisdag. Det är visst sent ser jag. Några av er kanske sussar gott. Nåja, då får ni väl läsa detta inlägg imorgon istället.

Jag har pysslat lite idag. Gjort några kort till alla hjärtans dag som är på måndag. Det finns ju några goa vänner som jag vill ge ett kort. Nu har jag en liten fråga. Måste alla hjärtan korten gå i rosa eller rött? Jaså, ni tycker inte det. Vad himla bra. c",) För jag har gjort dom i, ja gissa tre gånger. Hi hi.


  

Den här vikningen gjorde Cathrin på det ljuvliga grattiskortet hon skickade.
Kul med nya idéer. Pappret = vet ej varifrån. Stämpeln från Elzybells som numera ofinns på nätet. Synd.


  

Här har jag en annan variant på vikningen.


Har gjort fler kort men jag vill inte visa alla. Det måste ju bli en överraskning till dom som får en hälsning i brevlådan. Eller hur?

Natti fnatti kram från ensomärhimlastoltöverAnnasomfåttnyttjobbigen

  

Av Anita - 7 februari 2011 23:00

Hej vänner!

Kul att några ville vara med på utlottningen av filmen. c",) Kanske inte den mest efterfrågade titeln, men ändå. Den är lite småmysig. Jag har dragit en lott av de fem som fanns i korgen. Och det blir .... Bittan som får filmen på posten. Grattis! Maila mej din adress så kommer den i din brevlåda om några dagar.

anita-svensson@telia.com


Kram från ensomintegillarblåstensomärikvällbrr

  

 


Av Anita - 5 februari 2011 19:35

Hej vänner!
Har ni det bra? Hoppas det. Jag har jobbat många timmar idag, sen var det hem och göra middag. Skönt att killarna tagit en långpromenad med Ami. Då slipper jag det. Nu ska jag snart mysa i TV soffan med kaffe och glass. Middagen bestod av kycklingcurry och ris. Gott.


Jag har dubbla ex av en film som jag nu lottar ut. Någon som är intresserad?
Det är fortsättningen på Damernas Detektivbyrå. Detta är del 3. Om ni har läst böckerna vet ni att det är mysochbligladfilmer. c",) Miljön är Afrika - Botswana.


  


Skriv en kommentar i detta inlägg så är du med i utlottningen av filmen.
Jag drar en vinnare på måndag kväll.
Ha det så mysigt.

Kram från ensomkanskeärledigimorgon:o)

  

Av Anita - 4 februari 2011 16:43

Hej vänner!
Idag har jag haft en skön ledig dag. Har bakat knäckebröd som är himla enkelt att göra och blir så gott. Städat. Fixat i pysselrummet, sorterat bort alla julpapper. Skönt. Och så har jag vilat en stund, för trött är jag fortfarande.


I brevlådan låg nåt kul. Rekord med att få den så snabbt. Beställde den 26/1 och är redan här. Jabba! Den är från den kanonbra nätbutiken, Personlig Almanacka. Min almanacka för 2011 blir modell liten. Första gången jag testar den. Ami får vara med på bild. Verkligen personligt, eller hur? Precis nytt på deras hemsida är att skapa en bloggdagbok. Kan det vara nåt? Kul idé. Kanske testar jag. Men vad ska jag skriva där som jag vill dela med mej av? Hm.



Ha en go fredagskväll alla.
Kram från ensomjobbarihelgen

  


Av Anita - 3 februari 2011 09:28

Hej vänner!
Idag firar vi en gosig 1 -åring här hemma. Tänk vad tiden går fort när man har roligt. Och roligt, det har vi varje dag med denna lilla skatt. Ami Lagotto.


  
Bilden är tagen på båten i somras. Då var hon ca 6 månader.

 

Vill du se fler bilder på Ami så är du välkommen in till hennes blogg.
Kram från ensomskaköpapresenttillhenneidag

  

Ps, se upp var du sätter fötterna ute, det är ju ishalt!

Av Anita - 2 februari 2011 23:30

Hej vänner!
Jag skulle ju visa det blå fina kortet som jag fick i fredags. På min födelsedag.
Ett egengjort kort som är himlans fint. Från en tjej som jag tycker mycket om.

    

Tack Birgitta vännen. Gulle dej.
Kortet står så fint på barbordet och gör mej glad varje dag.


Kram till er alla från ensomärgladattfåttkontaktmedbrevvänochmailvänigen

  

Av Anita - 2 februari 2011 19:55

Hej vänner!
Jag har fått några mail med denna text:

Hej Anita

Vi efterlyser dig via din e-postadress anita-svensson@telia.com beträffande presentkort på Åhléns värda 9000 kronor som inte har hämtats ut. Svara så fort som möjligt, för vi vill hitta en vinnare!

Gör så här: Klicka dig vidare nedan, skriv in dina uppgifter, håll tummarna och vänta en stund!

Klicka här för att kolla om du vunnit

Önskar du inte längre att mottaga detta nyhetsbrev, ber vi dej avmäla  det här

 

De båda texterna som är understrukna är länkade i mitt mail.
Det här är varning. För bra för att vara sant. Och avsändaren heter Emma Faldbakken. Det borde stå Åhlens, eller hur? Att vinna 9 000 kr skulle ju vara en fantastisk lycka. c",) Men jag avstår att kolla på länkarna. Hm.

Det dimper ner sådana här mail ibland. Bl a från webmail där man ska uppdatera sina inloggningsuppgifter mm. Dålig översatt engelska gör att jag reagerar. Och avsändaradressen som inte har densamma som det s k företaget mailet ska komma ifrån. Tråkigt, men det gäller att vara uppmärksam och inte gå på det.

 

Kram från ensomfirarenettåringimorgon

  

Av Anita - 1 februari 2011 19:31

Hej vänner!

Idag när jag kom hem från jobbet så var det dags att tömma brevlådan igen. c",) Ja, vad hittar jag då? Nåt blått. Nåt egengjort. Ett underbart kort helt i min smak. Med mina favoritpapper från Maja Design. Ett ljuvligt kort som min nya vän, Linda Horn gjort. Åh, jag är så glad. Ett till kort att ställa på barbordet brevid Cathrins och Birgittas (som jag visar imorgon) underbara blåa kort. Mys.


  
Åh, den lilla fågeln med text är så söt. Och blomman som är vikt är ju så smart.
Tusen tack gulle gulle dej Linda. Om du visste vad glad du gjort mej. Kurr.I kuvertet låg fler överraskningar. Tre olika minialfabet. Ett i rött, ett i vitt och svart och denna. Underbara. Jabba, vad jag gillar dom. Tack snälla goa!



  

Visst är det fint?


Att ha vänner som vill göra mej glad med överraskningar... det är lycka.

Att ha vänner som kommer med en blomma och överraskar... det är lycka.

Att ha vänner som gör mej glad med att bara finnas till... det är lycka.
Tack alla!
Kram från ensomsnartskaseSofiasÄnglar

  

Välkommen

Tidigare inlägg

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

   

Arkiv

10 topplistor (Spotify)

 

 

Bloggare

 

Scrappare

Nätbutiker/Butiker

 

Hemsida

Stickat och Virkat

Milda Matilda, hon är min!

Lyckan var stor när Matilda flyttade hit för precis ett år sedan. Små blåbär på skorna och blå-vit polkagris. I en klänning som är sötare än söt. Numera har hon ett hårband med ett litet blåbär på. Ljuvlig är hon och väldigt rar. c",)

Gränna och Visingsö

MC utflykter och annat

Böcker

Prästbackas Amica de Voltrona

9 veckor och sötast i stan.  

Ami är född 10-02-03.
Vi hämtade henne när hon var  drygt 8 veckor. Underbara lilla valp som kissade hela tiden. Ami har fyllt 3 år och hon förgyller alla dagar hos oss. Vi är så glada att hon är med oss nu. c",

(Ami har en blogg om du vill läsa mer om henne. Länk nedan)

Hund

Mat och annat

TV

 

Väder Gränna


Ovido - Quiz & Flashcards