Anitas blåa blogg

Alla inlägg den 15 december 2010

Av Anita - 15 december 2010 21:00

Hej vännerna!

Jag är så himla glad för på Adlibris säljer amerikanska väggkalendrar. Jag har, som några av er vet, en ram till denna typ av kalender. Och vill förståss ha en ny varje år. Nej, inte ram. En kalender. c",) Susan Winget är en av favoriterna och till min stora lycka finns den att köpa för den billiga penningen av 125 kr. Fantastiskt! Ska jag köpa den i en presentaffär kostar den ca 350 kr. Och ska den beställas från USA kostar ju frakten hur mycket som helst.


  


Härliga bilder, eller hur? Okej, att en av dem är typiskt amerikansk, men det kan jag stå ut med. Åh, vad det är roligt med nya kalendrar. Ett nytt år och spännande vad det ska bjuda på.


Behöver du en kalender snabbt? Har du en bra skrivare? Då ska du besöka Graphic Garden och klicka dej fram till Calendars. Bara att välja och skriva ut. Var uppmärksam på att den svenska länken ligger upptill.


Om jag nu ändå ska skriva om kalendrar och almanackor kan jag ju tipsa er om den bästa kalendern i bokform. I mitt tycke. Personlig Almanacka. Hurra för den!

Kram från ensomgärnataremottipspåflerkalendrar

  

Av Anita - 15 december 2010 12:15

Hej vännerna!

Nu blir det mindre och mindre antal paket på bordet. Det här kan jag verkligen rekommendera er alla som har bloggar att vara med på. Mindi har säkert en ny till nästa December. Det går bra att börja köpa saker till den nu. Förresten så brukar Mindi har både Alla hjärtanswapp, påskswapp och midsommarswapp. Då är det inte 24 paket utan ett härligt temapaket som gäller.


Dagens paket är en pocketbok. Spännande. Den här har jag inte läst.


  

Få se om jag tar mej an den när julkorten blivit gjorda. En historisk skildring. Hör inte till de främsta böcker jag läser, men jag ska ge den en chans. 
Tack kära tomtenissa!


Nu är jag trött på att vara sjuk. Roligheten idag fick avbokas. Hur ska det gå med julbordet då? Jag är tveksam.

Kram från ensomärgladfördenfinaheadernIngergjort

      

Välkommen

Tidigare inlägg

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

   

Arkiv

10 topplistor (Spotify)

 

 

Bloggare

 

Scrappare

Nätbutiker/Butiker

 

Hemsida

Stickat och Virkat

Milda Matilda, hon är min!

Lyckan var stor när Matilda flyttade hit för precis ett år sedan. Små blåbär på skorna och blå-vit polkagris. I en klänning som är sötare än söt. Numera har hon ett hårband med ett litet blåbär på. Ljuvlig är hon och väldigt rar. c",)

Gränna och Visingsö

MC utflykter och annat

Böcker

Prästbackas Amica de Voltrona

9 veckor och sötast i stan.  

Ami är född 10-02-03.
Vi hämtade henne när hon var  drygt 8 veckor. Underbara lilla valp som kissade hela tiden. Ami har fyllt 3 år och hon förgyller alla dagar hos oss. Vi är så glada att hon är med oss nu. c",

(Ami har en blogg om du vill läsa mer om henne. Länk nedan)

Hund

Mat och annat

TV

 

Väder Gränna


Ovido - Quiz & Flashcards