Anitas blåa blogg

Direktlänk till inlägg 30 oktober 2010

Award av Petra.

Av Anita - 30 oktober 2010 13:53

Hejsan vännerna!

Det blev ingen tid för att blogga igår. Så idag gör jag två inlägg för att kompensera. Det blir väl bra! c",) Vet att många av er tittar in varje dag och kollar vad jag skriver. Det är himla kul. Då lönar det sej att blogga.

  

Glad är jag för Petra ville ge mej en award. Hon gav den till tjejerna som skulle följa med till Göteborg med övernattning och besök på Scapmässan. Av olika anledningar valde jag att inte åka med. Tråkigt, men det kommer fler mässor. Nåväl, hoppas jag ändå är värd awarden, Petra.



Här kommer reglerna:

1. Tacka den du fått awarden av.
2. Kopiera awardbilden till din blogg.
3. Berätta 3 saker du tycker om att göra.
4. Sänd awarden vidare till 5 goa människor
som du tycker förtjänar det.

  

 - Jag tycker om att gå på promenader med vår hund. Den bästa miljön är strandpromenaden längs Vättern här i Gränna. Jag tycker om att följa årstiderna, se naturen ändra skepnad och se hur sjön beter sej.


- Jag tycker om att pyssla och dona hemma. Laga mat, baka nåt gott. Pynta och finurla ut vad jag kan göra här och där. Nöjd är jag med vårt hem, men ibland behöver man förändra om så med en ny blomma eller ljus. Det där lilla fixet som man gör utan att tänka på det. Jag kan gå omkring och njuta över hur fint det är. Jo, faktiskt. Att pyssla i mitt pysselrum är själavård. Det gillar jag.


- Jag tycker om att resa. Vi har rest mycket och sett många vackra platser. Det är utvecklande att resa, tycker jag. Få en inblick i andra länders kultur och mattraditioner.


Nu ska jag ge 5 goa människor som förtjänar denna award. Då väljer jag:


Marit - http://tantmarit.se


Mindi - http://mindidagar.blogspot.com


Annika - http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com/


Fröken Elsa - http://elsasdesign.blogspot.com


Suz - http://kortmaja.blogspot.com


Kram till er alla från ensomskapåAfterWalksnart.

  

 
 
Ingen bild

TantenMarit

30 oktober 2010 17:07

HEJ, men vad ROLIGT!!! Först fattade jag INGET, har aldrig fått något sådant, men när jag fattade (är lite trög...) så bidde jag JÄTTEGLAD och jag vet PRECIS vilka jag skall ge till!!! Vilken rolig grej! Tänkte dessutom skriva en kort motivering om VARFÖR jag ger den! Vad tror du om det?
Må så gott nu och pyssla en massa i helgen! Det skall jag göra, och baka!
KRAM

Anita

1 november 2010 21:56

Hej Marit!
Vi brukar skriva motivationer, men denna gång behövdes det inte. Men man gör som man vill. Det är väl bra?
Kramis

 
AnnikaS

AnnikaS

31 oktober 2010 17:55

Tack vad för den fina awarden, den värmer gott!
kram Annika

http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com

Anita

1 november 2010 21:53

Hej Annika!
Den är du värd för jag läser din blogg varje dag och du är en himlans go människa.
Kramis

 
M i n d i

M i n d i

3 november 2010 09:28

Tack sötaste blåa Anita. :)
Blir både glad och rörd att du vill ge just MIG en award. :)

Tack tack. :)))

Stooooor varm höstkram
M I N D I

http://mindidagar.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - 5 december 2013 00:32


Hej vänner!Nu har ni nog slutat titta in på min blogg. Jag förstår er. Här händer ju ingenting. Förlåt. Jag ville mest ge ett livstecken och önska er en mysig December.   Kram från ensomfinnspåfacebook   ...

Av Anita - 27 augusti 2013 07:26

Hej vänner!Jag har den stora glädjen att få åka färja till jobbet. Den senaste tiden har det varit fantastiskt vackert väder. Solen har lyst, himmel och vatten har varit så vackert blå. Jag måste få visa er:   Lördag morgon. Jag åker 6:55 färjan...

Av Anita - 14 augusti 2013 08:23

Hej vänner!Jag ber om ursäkt. Jo, för att bloggen varit oaktuell en lång tid. Jag har funderat på att stänga ner den. Men det låter jag bli. För mej är det en dagbok och jag gillar att kunna gå tillbaka och läsa vad jag skrivit. Datum och händelser ä...

Av Anita - 3 maj 2013 23:13


Hej vänner!Lycka är att kunna njuta på väg till jobbet. Jag åker färja till Visingsö och till mitt jobb i Hemtjänsten. 1:a maj 2013. Såhär är Vättern bäst.  Kram från ensomgillarsjön   ...

Av Anita - 24 april 2013 06:54


Hej vänner!Mer än så behöver jag inte skriva.  Nu har vi en härlig tid framför oss med livsglädjande händelser, resor och göromål. Kram till er alla från ensomnjuteravallapenséerhärhemma       ...

Välkommen

Tidigare inlägg

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

   

Arkiv

10 topplistor (Spotify)

 

 

Bloggare

 

Scrappare

Nätbutiker/Butiker

 

Hemsida

Stickat och Virkat

Milda Matilda, hon är min!

Lyckan var stor när Matilda flyttade hit för precis ett år sedan. Små blåbär på skorna och blå-vit polkagris. I en klänning som är sötare än söt. Numera har hon ett hårband med ett litet blåbär på. Ljuvlig är hon och väldigt rar. c",)

Gränna och Visingsö

MC utflykter och annat

Böcker

Prästbackas Amica de Voltrona

9 veckor och sötast i stan.  

Ami är född 10-02-03.
Vi hämtade henne när hon var  drygt 8 veckor. Underbara lilla valp som kissade hela tiden. Ami har fyllt 3 år och hon förgyller alla dagar hos oss. Vi är så glada att hon är med oss nu. c",

(Ami har en blogg om du vill läsa mer om henne. Länk nedan)

Hund

Mat och annat

TV

 

Väder Gränna


Ovido - Quiz & Flashcards