Anitas blåa blogg

Alla inlägg under juni 2009

Av Anita - 28 juni 2009 22:11

(Den här bilden är inte tagen med blåfilter på mobilen. c",) Det var verkligen så här blått).


Hej vännerna!

Oj, jag har glömt att blogga. c",) Tiden rinner iväg ibland. Och de senaste dagarna har varit underbara. Vi har varit i Gränna och bott i MoA. Idag gled vi ut på stilla sjö. Vilken dag! Ihopbundna med vännernas båtar, det är så mysigt. Fika och senare god lunch. Oj, vad sjön gör en hungrig. Efter lunchen tystnade det i lägret. :o) Vi spred ut oss på båtarna och tog en eftermiddagenslummer i solen. Skönt. Några badade men inte jag. Brr, det var för kallt. 15-17 grader.



Jag jobbar inte förrän lörd-mån. Härligt! Peter tar ledigt och vi ska njuta mer på sjön. Vi får inte nog.

Kram till er alla från ensomärhemmaopysslarmedvissnablommor

Ps, tusen tack vännerna för en himlans trevlig helg. Och tack kära syster yster för underbara dagar med dej.


Av Anita - 25 juni 2009 19:37

Hej vännerna!

Ännu en kanondag. Det blev inte så många timmar på stranden. Solen bränner så man får vara försiktig. Men det är ljuvligt att sitta där och höra, se och känna havet. Här i Halmstad är det så mysigt. Gårdsbutiker finns det flera av. Vi köpte jordgubbar på Kaggagård, hann inte plocka själva. Besökte en mysig butik strax utanför Harplinge - Små Ting. Där köpte jag lösa bokstäver i trä att ha i "nya" huset. Ja, jag gillar verkligen Halmstad.


Nåt som jag också gillar vääääldigt mycket är att Ernst är på TV ikväll. Han är en livsnjutare och glädjespridare. Han är ju snygg också. Tycker jag. c",)

Pyssliga Ernst. Som är en positiv människa. Och säkert väldigt snäll också.


Ernst säger "rakt in i kakhålet" = rätt in i munnen. :o)


Må så gott alla.

Kram från ensomsågfilmenSevenPoundsigår=jättebra


Av Anita - 24 juni 2009 20:27

Hej vännerna!

Har ni det bra? Hoppas det. Här njuter vi av det fina vädret, havet, stranden, mumsig fika, den italienska glassen hos Rickkardo, Ingers goda mat.... Underbart! Vi har haft en heldag i Tylösand. Mmm, jag har badat fast det bara är ca 16-17 grader i vattnet. Brr. Rent, klart och utan maneter. Snabbt dopp blev det. Åh, så uppfriskande. c",)


Vi stannade till på Kaggagård och köpte nyplockade grönsaker. God Puritan färskpotatis. Där är det självplock på jordgubbar. Ska se om vi plockar några liter imorgon. Vi hörde denna roliga dialog mellan en tjej som plockat en hink med jordgubbar och tjejen som jobbar på gården.

Jordgubbsplockerskan kommer in i "ladan" och frågar:

- Jag undrar... är det svenska jordgubbar som ni har?

- Men.. du har ju varit ute och plockat här. I Sverige. Då måste de väl vara svenska?

- Jamen, jag menar om det är svenska sorter. Det kan ju vara utländska...

Undra om det var en klok fråga, eller om hon bara var otroligt korkad. Vem vet? Ibland kan man undra vad som rör sej i människors tankar och funderingar.


Nu har vi tagit lite siesta, ätit grekisk pyttipanna och jordgubbar till dessert. En dusch, sen ska vi ut på fler äventyr. Kanske hälsa på Anna i butiken. Kanske åka till Grötvik och plocka stenar. Dom vill vi ha till senare pyssel. Ord på stenar är vackert.


Imorgon blir det en stranddag och sedan kanske lite shopping. På fredag åker jag hem. En båthelg väntar. Käre tid, vad jag har det bra. Är otroligt tacksam och glad.


Stor varm somrig kram från ensomärliteledignästaveckaockså


Av Anita - 23 juni 2009 10:32

Hej vännerna!

Wow, vilka dagar vi har och får. Sol och värme. Äntligen!

Idag packar jag för en vistelse i Halmstad hos kära syster Inger. Anna jobbar, men vi ska hinna träffas lite på hennes oarbetstid. Hon följer säkert med till stranden imorgon. Mmm, vad himlans härligt att få komma till havet. Ja, och förtåss till lilla minisemestern med Inger. Vi ska ha det så mysigt och trevligt. Som vi brukar ha när vi träffas.


Det är pinsamt att berätta men bilden på MoA blev blå bara för att det satt en blå skyddsfilm över kameralinsen. Urp! Tur att jag inte hann att åka upp till 3 butiken. Hurra, nu behöver jag inte bli nojig på de blå mobilbilderna. Helt plötsligt är jag helnöjd med min nya mobil.


Ha det gott alla.

Kram från ensomkanskekörnercabbat

Av Anita - 22 juni 2009 12:31

Hej vännerna!

Natten har varit lugn. Här i gästhamnen ligger endast två båtar. En från Holland och så vi. c",) Idag skiner solen och vi är så glada och nöjda.


Hm, jag har en ny mobil. Måste lära mej inställningarna. Nog för att jag gillar blått men det får vara nån måtta. :o)

Kram på er från ensomskagåochköpaglass

Av Anita - 21 juni 2009 18:17

Hej vännerna!

Har ni haft en bra midsommar? Hoppas det. Tusen tack för alla hälsningar i mail. Glad är jag.


Vi har verkligen haft en kanonhelg. Midsommarafton firade vi i Gränna hamn. I MoA förståss. Dotter Anna och hennes supertrevliga pojkvän kom på mc från Göteborg. Vår planering var att åka till Hästholmen, men vädret tillät inte det. Ingen katastrof. Vi gillar att vara i Gränna hamn också. Vi åt traditionell midsommarmat, delade på en minisnapsflaska :o) och spelade nya spelet. Käre tid vad vi skrattade. Oj, vad roligt "Med andra ord" är. Ungdomarna övernattade. På förm körde Peter och jag MoA till Hjo. Anna och Stefan körde sina mc. Martin, vår son, hälsade på. Härligt!

I Hjos mysiga hamn blev vi varmt mottagna av alla Grännavänner som var där. Så roligt. Hela Kroatiengänget samlades framåt kvällen. Båtfolket bangar inte för nåt. Vi grillade under parasoll och paraply för regnet öste ner. Äckligt blött var det, men vad gör väl det i goda vänners sällskap? Attans trevligt hade vi.


Idag har varit en underbar dag. Bättre än bra. Mysfika med gänget. Och sen splittrades vi. De flesta körde hemåt Gränna, några till Vadstena och Peter och jag gled sakta mot Hästholmen. Vättern låg spegelblank och solen värmde så gott. Stängde av motorn och lät MoA vila på sjön. Latade oss liggande i solen på flajjan. Hur gott kan det vara? Mmmm. Fixade lite silllunch. Inte en enda båt syntes till. Det kändes som vi var alldeles ensamma på Vättern. Märkligt!


Nu är vi i Hästholmen. Peter tar en semesterdag imorgon. Det är jag ju inte så ledsen för. På tisdag åker jag till Söstra mi i Halmstad. Vad mysigt vi ska ha.


Kram till er alla från ensomärlyckligtlottadsomharsemester


Av Anita - 19 juni 2009 09:58




Nu ska det blir härligt att vistas i MoA igen. Det var ett tag sedan.

God mat och dryck är nerpackad. Kläder lämpliga för kyla och värme. c",)

Gott humör är ett måste om det blir regn.

Hoppas att ni alla får en trevlig midsommar.

Kram från ensomfortfarandeharsemesterjabba.

Av Anita - 18 juni 2009 12:56

Hej vännerna!

Vilket härligt paket jag har fått. Ett sommarpaket. Från en gullig tjej vars blogg heter "Min Pysselhörna". Linda är pysslig, det syns.

Underbart presentpapper och fint dekorerat med avsändare och namn.


Underbara saker - en bricka, matchande servetter och himlans söta ljuslyktor. Ett fint kuvert har Linda scrappat och skrivit så fint.

Tack gulle gulle dej. Jag är så glad över ditt fina paket. Du har förgyllt denna ösregniga dag. c",)


Jag var hemlig swappare till Eva. Titta här vad hon fick av mej.

Vill du veta vem som är med i Sommarswappen?

Lånad av Mindi

Jag, Eva, Milla, Ann-Marie, Netha, Mindi, Mia, Andi, Anne, Linda, Anna, Maria, Marica, Annika och Monica. Hittade inte till alla, tyvärr.

(Är någon länk fel så hojta till.)

Tack till dej gulle gulle Mindi som överraskade mej med sommarchoklad. Mums! Du är bäst. Tack också för swappen. Alltid lika roligt och trevligt.


Vi stannar hemma ikväll och funderar på vad vi ska hitta på i midsommar. Vet i katten om det blir båtväder. Usch och synd. Fast visst kan det vara mysigt att kosa in sej i MoA. Få se hur vi gör.

Ha en himlans trevlig midsommar om vi inte ses mer innan helgen.

Kram från ensomlängtartillsillenochpotatisen:o)

Välkommen

Tidigare inlägg

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

   

Arkiv

10 topplistor (Spotify)

 

 

Bloggare

 

Scrappare

Nätbutiker/Butiker

 

Hemsida

Stickat och Virkat

Milda Matilda, hon är min!

Lyckan var stor när Matilda flyttade hit för precis ett år sedan. Små blåbär på skorna och blå-vit polkagris. I en klänning som är sötare än söt. Numera har hon ett hårband med ett litet blåbär på. Ljuvlig är hon och väldigt rar. c",)

Gränna och Visingsö

MC utflykter och annat

Böcker

Prästbackas Amica de Voltrona

9 veckor och sötast i stan.  

Ami är född 10-02-03.
Vi hämtade henne när hon var  drygt 8 veckor. Underbara lilla valp som kissade hela tiden. Ami har fyllt 3 år och hon förgyller alla dagar hos oss. Vi är så glada att hon är med oss nu. c",

(Ami har en blogg om du vill läsa mer om henne. Länk nedan)

Hund

Mat och annat

TV

 

Väder Gränna


Ovido - Quiz & Flashcards