Anitas blåa blogg

Direktlänk till inlägg 16 september 2009

Årets Blossa 09

Av Anita - 16 september 2009 19:42

Hej vännerna!

Har ni det bra? Hoppas det. Jag har jobbat idag och gör det imorgon och på fredag. Jag trivs så förträffligt bra. Ett kanonjonbb som jag är så himla glad att ha.


Nu är det snart höst. Helt okej för mej. Vad härligt med en höst i Gränna. Jag ser fram emot Bokmässan, Scrapmässan, pysselträffar och framåt november - december så dricks det glögg. Mums för årets Blossa 09 glögg. Smak av clementin. Man tackar.


  

www.blossa.se kan du förbeställa glöggen. Himlans bra för den har en förmåga att ta slut fort. Tre miniflaskor finns också på förbeställning. Året 05, 06 och 08 framröstade av folket som favoriter. De smala flaskorna på bilden är lättglögg. Låter gott med apelsin eller lingon, tycker jag.


Idag har vi köpt en vit TV möbel med fack. Enkel och fin. Och så har vi beställt ett smalt vitrinskåp som och stå brevid barbordet och stolarna. Måste ju ha nära till öl- och vinglasen. c",)


Nu ska vi snart kolla på Idol. Favoritprogrammet just nu.

Kram till er alla från ensomköptbusskortidag

peeptshirt  

 
 
Cathrin

Cathrin

18 september 2009 07:52

Hej Anita!! Clementiner är smaskens, men i glöggen vet i katten, men det är min smaka det. Kommer ni i morgon till ö:a?? Hoppas det, trodde vi skulle ses i >Hjo men så blev det ju tyvärr inte. Vad fint ni fått med all nya möbler, måste komma och titta nå´n dag, Sist var det ju mest kartonger.Kram kram Cathrin

http://www.cathrink.blogg.se

 
Kristina

Kristina

18 september 2009 09:47

Hej!
Det var längesedan jag tittade in till dig. Har haft en period där bloggen inte varit så prioriterad.
Har förstått att du varit med om mycket den senaste tiden. Både tråkiga och roliga saker som ditt nya hus och jobbet! Vad roligt att få göra om sitt hem så precis som man vill ha det från grunden utan att för den sakens skull köpa ett splirrans nytt!

Måste läsa igen mig hos dig :)
Kristina

http://www.mintid.blogspot.com

 
M i n d i

M i n d i

18 september 2009 20:24

Hej käraste Anita!

Åh så blå och fin din blogg är nu och såååå fint erat nya hus är. Så underbart att sitta på er altan ut mot vattnet. :) Jag tycker inte att du ska ha gardiner där.... ljuset och vyn är underbar!!!!!

Jag saknar dig liiiiiite... du vet att jag har lagt "lösen" på min blogg va? :) Jag har skickat inbjudan till dig två ggr men inte hört något tillbaka.....

Önskar er en jätte fin helg!!!

Kramis
M I N DI

http://mindidagar.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - 5 december 2013 00:32


Hej vänner!Nu har ni nog slutat titta in på min blogg. Jag förstår er. Här händer ju ingenting. Förlåt. Jag ville mest ge ett livstecken och önska er en mysig December.   Kram från ensomfinnspåfacebook   ...

Av Anita - 27 augusti 2013 07:26

Hej vänner!Jag har den stora glädjen att få åka färja till jobbet. Den senaste tiden har det varit fantastiskt vackert väder. Solen har lyst, himmel och vatten har varit så vackert blå. Jag måste få visa er:   Lördag morgon. Jag åker 6:55 färjan...

Av Anita - 14 augusti 2013 08:23

Hej vänner!Jag ber om ursäkt. Jo, för att bloggen varit oaktuell en lång tid. Jag har funderat på att stänga ner den. Men det låter jag bli. För mej är det en dagbok och jag gillar att kunna gå tillbaka och läsa vad jag skrivit. Datum och händelser ä...

Av Anita - 3 maj 2013 23:13


Hej vänner!Lycka är att kunna njuta på väg till jobbet. Jag åker färja till Visingsö och till mitt jobb i Hemtjänsten. 1:a maj 2013. Såhär är Vättern bäst.  Kram från ensomgillarsjön   ...

Av Anita - 24 april 2013 06:54


Hej vänner!Mer än så behöver jag inte skriva.  Nu har vi en härlig tid framför oss med livsglädjande händelser, resor och göromål. Kram till er alla från ensomnjuteravallapenséerhärhemma       ...

Välkommen

Tidigare inlägg

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< September 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

   

Arkiv

10 topplistor (Spotify)

 

 

Bloggare

 

Scrappare

Nätbutiker/Butiker

 

Hemsida

Stickat och Virkat

Milda Matilda, hon är min!

Lyckan var stor när Matilda flyttade hit för precis ett år sedan. Små blåbär på skorna och blå-vit polkagris. I en klänning som är sötare än söt. Numera har hon ett hårband med ett litet blåbär på. Ljuvlig är hon och väldigt rar. c",)

Gränna och Visingsö

MC utflykter och annat

Böcker

Prästbackas Amica de Voltrona

9 veckor och sötast i stan.  

Ami är född 10-02-03.
Vi hämtade henne när hon var  drygt 8 veckor. Underbara lilla valp som kissade hela tiden. Ami har fyllt 3 år och hon förgyller alla dagar hos oss. Vi är så glada att hon är med oss nu. c",

(Ami har en blogg om du vill läsa mer om henne. Länk nedan)

Hund

Mat och annat

TV

 

Väder Gränna


Ovido - Quiz & Flashcards