Anitas blåa blogg

Direktlänk till inlägg 17 april 2009

Gränna i höst?

Av Anita - 17 april 2009 21:15

Hej vännerna!

Förhandlingen om köpet av huset i Gränna och försäljningen av vårt hus här i Jönköping är klar. På måndag skriver vi kontrakt. Hoppas, hoppas nu att det blir så. Vi vågar inte fira ännu, och jag vågar inte hoppa högt av glädje förrän vi satt våra namnteckningar på pappret. Men vi är glada. Och otroligt nöjda. Och förväntansfulla förståss. Blir det som planerat, så flyttar vi till Gränna den 1 sept. Wow! Ni må tro att vi planerar och donar här hemma.


Igår gick jag loss i bokhyllan. Idag skulle jag åka och lämna allt hos en bokantikvarie. Men han hade stängt. Urp! Vad gör jag nu? Röda Korset kanske...?

En del skänker jag till Kastanjegården som ska ha loppis den 25/4.


Det är jag som samlar på grejor i det här hemmet. Frimärken, vad ska jag göra med den samlingen? Kan ju inte slänga den. Keramik som man målar, vem vill ha? Udda glas och tallrikar, slänger vi nog. Vykort, kan vara bra att ha. Scrapgrejor, dom får ingen röra. Nåja, en sak i taget. Det blir bra.


Ha en härlig helg alla.

Kramis från ensomärlyckanslycklig

 
 
Maria

Maria

17 april 2009 21:35

Hej! Nej men Ska n flytta? Har n sålt prvat for på hemnet har jag nte sett ert hus. kram Mara

http://www.mariasdagbok.blogspot.com

 
PetraS

PetraS

17 april 2009 22:50

OJ ! Vad spännande ! Det låter som en spännande tid i höst !
Ja, visst samlar man på mtk saker...hujedamej den dan vi inte ska bo kvar i hus....
Maja har börjat samla på frimärken...;)
Kramis Petra

http://petras-place.blogspot.com

 
Ingen bild

åsa

18 april 2009 03:57

vad är det för böcker du rensat ur???????
kanske något jag kan ta om du ändå ska skänka bort det.skriv gärna ett mail o säg vad det är för böcker
ha en bra helg
min mail asa.oberg@brfnorrgarden.se
kram Åsa

 
Ingen bild

lisbeth zander

18 april 2009 12:06

hejsan Anita
vad kul för er att ni ska flytta tillbaka till Gränna, hoppas att vi träffas på Öa i sommar kramar Lisbeth

 
AnnikaS

AnnikaS

18 april 2009 14:26

Vad spännande! Du har en härlig höst att se fram emot med andra ord.

Kanske kan du lista här i bloggen sådant som du vill bli av med, kanske napper någon? Annars är det bra att lämna in saker så att någon har möjlighet att ta över. Vissa saker man själv anser som "skräp" är någon annans guldgruva.
kram Annika

http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - 5 december 2013 00:32


Hej vänner!Nu har ni nog slutat titta in på min blogg. Jag förstår er. Här händer ju ingenting. Förlåt. Jag ville mest ge ett livstecken och önska er en mysig December.   Kram från ensomfinnspåfacebook   ...

Av Anita - 27 augusti 2013 07:26

Hej vänner!Jag har den stora glädjen att få åka färja till jobbet. Den senaste tiden har det varit fantastiskt vackert väder. Solen har lyst, himmel och vatten har varit så vackert blå. Jag måste få visa er:   Lördag morgon. Jag åker 6:55 färjan...

Av Anita - 14 augusti 2013 08:23

Hej vänner!Jag ber om ursäkt. Jo, för att bloggen varit oaktuell en lång tid. Jag har funderat på att stänga ner den. Men det låter jag bli. För mej är det en dagbok och jag gillar att kunna gå tillbaka och läsa vad jag skrivit. Datum och händelser ä...

Av Anita - 3 maj 2013 23:13


Hej vänner!Lycka är att kunna njuta på väg till jobbet. Jag åker färja till Visingsö och till mitt jobb i Hemtjänsten. 1:a maj 2013. Såhär är Vättern bäst.  Kram från ensomgillarsjön   ...

Av Anita - 24 april 2013 06:54


Hej vänner!Mer än så behöver jag inte skriva.  Nu har vi en härlig tid framför oss med livsglädjande händelser, resor och göromål. Kram till er alla från ensomnjuteravallapenséerhärhemma       ...

Välkommen

Tidigare inlägg

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

   

Arkiv

10 topplistor (Spotify)

 

 

Bloggare

 

Scrappare

Nätbutiker/Butiker

 

Hemsida

Stickat och Virkat

Milda Matilda, hon är min!

Lyckan var stor när Matilda flyttade hit för precis ett år sedan. Små blåbär på skorna och blå-vit polkagris. I en klänning som är sötare än söt. Numera har hon ett hårband med ett litet blåbär på. Ljuvlig är hon och väldigt rar. c",)

Gränna och Visingsö

MC utflykter och annat

Böcker

Prästbackas Amica de Voltrona

9 veckor och sötast i stan.  

Ami är född 10-02-03.
Vi hämtade henne när hon var  drygt 8 veckor. Underbara lilla valp som kissade hela tiden. Ami har fyllt 3 år och hon förgyller alla dagar hos oss. Vi är så glada att hon är med oss nu. c",

(Ami har en blogg om du vill läsa mer om henne. Länk nedan)

Hund

Mat och annat

TV

 

Väder Gränna


Ovido - Quiz & Flashcards