Anitas blåa blogg

Direktlänk till inlägg 1 april 2009

Äter änder penséer??

Av Anita - 1 april 2009 11:58

Hej vännerna!

Det här är inte klokt! Jag är både chockad och arg. Grr! Nu ska ni få höra... Imorse när jag skulle ut till brevlådan och hämta tidningen, fick jag nästan dåndimpen. Käre tid! Vilken syn! Det var ett gäng änder som ställt till en sådan oreda att jag blev alldeles galen.


Vi har en damm nedanför vårt hus där många änder bor. Ibland kan man se någon enstaka gå i slänten från dammen upp mot oss. Men jag har då aldrig varit med om att de varit ända uppe vid huset. Ja, vad de gör på nätterna har jag ju ingen aning om. Hm. Kanske någon varit uppe och kollat läget och gått ner och skvallrat.


Nu undrar du vad de gjort? Jo, det ska jag berätta.

De kräken har ätit upp mina penséer! Och inte nog med det. De har vält några av krukorna så de har spruckit. Jord ligger kringspritt vid entrén, vattenkannan har de vält så det har blivit geggamojja av alltihop. Några låg och gottade sig mot den soliga husväggen. Några letade fortfarande efter penséer eller vad det nu var.  De gick där och krafsade i geggan och jorden. Jag skällde rejält på dem och föste ner dem till dammen igen. Dom blev nog lite sura på mej.

Usch, säger jag. Har aldrig hört talas om att änder äter penséer. Har du?


     

              Jag har inte gjort nåt.....


Nu blir det till att köpa nya penséer. Hoppas att mina blå favoriter finns kvar. Det blir bara någon kruka utanför dörren, det mesta sätter jag på balkongen. Jag kanske ska strö vitpeppar i krukorna? Tänk om de få för sej att flyga upp till balkongen.... Urp!


Jag hinner nog sitta i solen en stund och lugna ner mej, innan det är dags att jobba. Resten av dagen blir nog en bra dag. c",)

Kram från ensomspanarnermotdammen


         

         

 
 
Ingen bild

LenA

1 april 2009 16:14

Hej!
Är en trogen följare av din blogg som jag tycker ger både glädje och massor av inspiration och har nu en fråga till dej.... var får jag tag på den lilla boken Enkel Glädje? Har försökt men inte lyckats, idag kom Glädjeboken av Caroline Gårdheim med posten, men icke, det var inte den som jag såg i din blogg.Men jag kan ändå rekommendera den, en söt och tänkvärd bok!

Jag blir glad av att läsa att du mår bättre och ska börja jobba så smått och jag hoppas att dagen har varit bra trots att den började som den gjorde!
Kanske Du t o m kan le åt det hela innan dagen är slut!

 
Niina

Niina

1 april 2009 18:27

Men vilka busisar! Det har jag aldrig varit med om att änder skulle äta upp penséer! Men nu vet vi att det är vackra, glada och ätbara blommor! Jag hade också blivit tokig, men jag hoppas att du kan i alla fall fnittra lite - precis som LenA skrev i sitt inlägg!
Sköt om dig och njut av våren, som är på gång! Kram!

http://niinas.blogspot.com/m

 
Bente

Bente

1 april 2009 19:23

Hei! Jeg besøker ofte din blog, og synes veldig synd på deg, med endene som har ødelagt dine krukker og Penseer (eller Stemor som vi kaller det.)
Jeg har sett bildene dine av dine blomster, og synes de var vakre. Så trist at de ble ødelagte.
Håper du får tak i nye, i samme sort.
Klem fra Bente

http://www.flikkern.no/Bentes_blog/blog_welcome.ht

 
Inger

Inger

1 april 2009 20:11

Godkväll käraste syster,
låg Änderna på rygg och gapskrattade och klappade sig på magen också :O)))
Hoppas du har haft en bra jobbarkväll och att det kändes bra.
Stor kramis från söstra di

http://get-me.to/inger

 
Cathrin

Cathrin

1 april 2009 20:46

Hej ! Du passade väl på att ta dej ett uppiggande dopp i ankdammen när du ändå var där?? Hade du en bra dag på jobbet?? // Cathrin

http://www.cathrink.blogg.se

 
Johanna

Johanna

1 april 2009 22:08

Undrar jag om ankorna visste att det är första April... ;)

Kram på dig!

http://pantarholmskajen.blogspot.com

 
PetraS

PetraS

1 april 2009 22:26

April-april ??!!
Hoppas på det ... Annars är det synd om dig ! och om änderna med för den delen, det kan itne vara roligt att få bannor av en så pansegalen kvinna !!
Sköt om dig.
Kramis Petra

http://petras-place.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - 5 december 2013 00:32


Hej vänner!Nu har ni nog slutat titta in på min blogg. Jag förstår er. Här händer ju ingenting. Förlåt. Jag ville mest ge ett livstecken och önska er en mysig December.   Kram från ensomfinnspåfacebook   ...

Av Anita - 27 augusti 2013 07:26

Hej vänner!Jag har den stora glädjen att få åka färja till jobbet. Den senaste tiden har det varit fantastiskt vackert väder. Solen har lyst, himmel och vatten har varit så vackert blå. Jag måste få visa er:   Lördag morgon. Jag åker 6:55 färjan...

Av Anita - 14 augusti 2013 08:23

Hej vänner!Jag ber om ursäkt. Jo, för att bloggen varit oaktuell en lång tid. Jag har funderat på att stänga ner den. Men det låter jag bli. För mej är det en dagbok och jag gillar att kunna gå tillbaka och läsa vad jag skrivit. Datum och händelser ä...

Av Anita - 3 maj 2013 23:13


Hej vänner!Lycka är att kunna njuta på väg till jobbet. Jag åker färja till Visingsö och till mitt jobb i Hemtjänsten. 1:a maj 2013. Såhär är Vättern bäst.  Kram från ensomgillarsjön   ...

Av Anita - 24 april 2013 06:54


Hej vänner!Mer än så behöver jag inte skriva.  Nu har vi en härlig tid framför oss med livsglädjande händelser, resor och göromål. Kram till er alla från ensomnjuteravallapenséerhärhemma       ...

Välkommen

Tidigare inlägg

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

   

Arkiv

10 topplistor (Spotify)

 

 

Bloggare

 

Scrappare

Nätbutiker/Butiker

 

Hemsida

Stickat och Virkat

Milda Matilda, hon är min!

Lyckan var stor när Matilda flyttade hit för precis ett år sedan. Små blåbär på skorna och blå-vit polkagris. I en klänning som är sötare än söt. Numera har hon ett hårband med ett litet blåbär på. Ljuvlig är hon och väldigt rar. c",)

Gränna och Visingsö

MC utflykter och annat

Böcker

Prästbackas Amica de Voltrona

9 veckor och sötast i stan.  

Ami är född 10-02-03.
Vi hämtade henne när hon var  drygt 8 veckor. Underbara lilla valp som kissade hela tiden. Ami har fyllt 3 år och hon förgyller alla dagar hos oss. Vi är så glada att hon är med oss nu. c",

(Ami har en blogg om du vill läsa mer om henne. Länk nedan)

Hund

Mat och annat

TV

 

Väder Gränna


Ovido - Quiz & Flashcards