Anitas blåa blogg

Direktlänk till inlägg 1 mars 2009

Vara vänner.

Av Anita - 1 mars 2009 13:04

Hej vännerna!

Det är bomull för själen att umgås med sina vänner. Att prata om allt, tramsa, skratta och tala allvar en stund. Jag har sådana vänner. Och de lyfter mej just nu. Vi känner oss bekväma med varandra och vi trivs fantastiskt bra ihop. I en vecka bodde vi alla åtta i en segelbåt på semester i Kroatien. Den där veckan lärde vi känna varandra lite mer på djupet. Några somrar har vi semestrat ihop i våra båtar på Vättern och på Östersjön. Vi har alltid så himla roligt tillsammans. Jag är lyckligt lottad som få har så goa vänner. Tack för att ni finns!

Jag fick en underbar överraskning igår kväll av "sex sneseglare". 50-års present.


Tema blått - Bakad blåbärspaj, mums!  Blossa blå glögg, blåbärste, blåbärssylt, blåa ljus, blå underbar tavla.... ja, jag får nog visa er.


Tavla, skylt, blåbärsbokmärke och kort är målade av en tjej som heter Agneta Mårs. Underbara och helt i min smak.

Dekorerad blåbärstepåse är gjord av Cathrin. Ljuvlig! Det är Magnolias blåbärsflicka som hon målat så fint. Glöggen sparar jag till min blåa fest som vi ska ha i sommar. Då dricker vi den kall med isbitar. c",)


Underbart fat från Koziol, servetter och disktrasa med blåbär. Läckert!

Blåaste blå ljus som jag älskar.


En underbar liten bok som heter "Enkel glädje" med härliga bilder.

På bokomslaget står att läsa:

Känner du dig stressad? Vilsen i människohopen? Lär dig att tycka om livet när det känns motspänstigt. I Enkel glädje påminner tänkvärda citat dig om de enkla tingen i tillvaron som får dig att mår bra. Du kan förändra hela din inställning till livet bara genom ett riktigt gott skratt, genom att njuta av en chokladglasscoupe, betrakta en vacker solnedgång, läsa en underhållande bok eller bara komma ut och röra på dig. Enkel glädje lär dig att stanna till, lukta på rosorna och återfinna det särskilda perspektiv som låter dig slappna av och uppskatta allt det magiska som vardagen har att bjuda.


 

Vänskap

Livet blir berikat

av kompisar och vänner.

Att människor vill dela

sånt man gör och sånt man känner.


Så mycket man får lära,

så mycket som blir sagt…

Så mycket som kan hända

i vänskaplig kontakt.

Ja, det ger så mycket glädje

att vara fler än en.

Att man har nåt gemensamt

i nuet… då… och sen…


Att ha just dig till vän

ger skäl till tacksamhet.

För du är bra på vänskap

- det hoppas jag du vet!

~Siv Andersson~


Lycka är också att ha en dotter som kommer hem och vill umgås med sin mamma och pappa. Vilken fantastisk helg vi har haft.

Kram till er alla.

Kram från ensommårbättreochbättre

 
 
AnnikaS

AnnikaS

1 mars 2009 13:32

Vilken härlig läsning Anita! Underbara vänner och ett underbart paket. Förstår att du är nöjd och glad.
kram Annika

http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com

 
Cathrin

Cathrin

1 mars 2009 13:46

Hej där! Kul att ses i går,jättetrevlig kväll tycker jag.Kul att du tyckte om vår lilla present. Hann inte titta så mycket i den lilla boken, men när jag såg den så var min första tanke ANITA.Roligt uppslag du visar här ovan och kanske tänkvärt. Ha en skön söndag, Kram Cathrin

http://www.cathrink.blogg.se

 
PetraS

PetraS

1 mars 2009 14:08

Vad skönt att läsa på din blogg! Visst är det underbart med vänner!
Själv fick jag också en massa fina saker av mina vänner när jag fyllde år, kaffe, the, tvål, halsband mm. Allt i en fin låda! Måste fixa kort på den till bloggen. Det är så kul när man mäekr att ens vänner har tänkt till när de köpt en present.... DÅ känner man sig speciell...
Sköt om dig och ha det så gott.
---Skönt att höra att du mår bättre---
Tänker på dig.
Kramis Petra

http://petras-place.blogspot.com

 
Ingen bild

Dotter Anna

1 mars 2009 20:23

Hej Kära! Nu har vi landat i Halmstad igen, tyst och tom står lägenheten, blir mysigt med alla nyinköpta ljus ;o) Att få komma HEM och till dig, ja det är bomull för min själ! Tack underbara för jättemysiga dagar! Pussar och Kramar Anna!

 
Petra/Paradise

Petra/Paradise

2 mars 2009 18:46

Nämen gumman!! Grattis i efter(?)skott!!!
Vilka urmysiga presenter du fick! Passar dej som handen i handsken!! ;)
HOppas allt är bra med dej!
SKulle varit roligt å springa på dej på mässan *blink*
KRAAAAM!

http://paradises.blogg.se

 
Carina W

Carina W

2 mars 2009 18:49

Kära,Anita!
Det var ett tag sedan jag tittade in hos dig och allt är som vanligt ljuvt blått.Jättefina presenter du fått.
Vet du att färgen Blå sänker blodtrycket,kanske är färgen något för oss alla att ha omkring oss lite mer.

Många varma hälsningar och kramar!

http://carinaspysselsida.bloggspot.com

 
M i n d i

M i n d i

4 mars 2009 16:21

Vilken HÄRLIG present. :)
En riktig ANITA-present. :)
Jag förstår att du blev så glad och det är härligt att ha sånna underbara vänner.
Planerar ni någon resa i år???? :)

Kramis
M I N D I

http://mindidagar.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - 5 december 2013 00:32


Hej vänner!Nu har ni nog slutat titta in på min blogg. Jag förstår er. Här händer ju ingenting. Förlåt. Jag ville mest ge ett livstecken och önska er en mysig December.   Kram från ensomfinnspåfacebook   ...

Av Anita - 27 augusti 2013 07:26

Hej vänner!Jag har den stora glädjen att få åka färja till jobbet. Den senaste tiden har det varit fantastiskt vackert väder. Solen har lyst, himmel och vatten har varit så vackert blå. Jag måste få visa er:   Lördag morgon. Jag åker 6:55 färjan...

Av Anita - 14 augusti 2013 08:23

Hej vänner!Jag ber om ursäkt. Jo, för att bloggen varit oaktuell en lång tid. Jag har funderat på att stänga ner den. Men det låter jag bli. För mej är det en dagbok och jag gillar att kunna gå tillbaka och läsa vad jag skrivit. Datum och händelser ä...

Av Anita - 3 maj 2013 23:13


Hej vänner!Lycka är att kunna njuta på väg till jobbet. Jag åker färja till Visingsö och till mitt jobb i Hemtjänsten. 1:a maj 2013. Såhär är Vättern bäst.  Kram från ensomgillarsjön   ...

Av Anita - 24 april 2013 06:54


Hej vänner!Mer än så behöver jag inte skriva.  Nu har vi en härlig tid framför oss med livsglädjande händelser, resor och göromål. Kram till er alla från ensomnjuteravallapenséerhärhemma       ...

Välkommen

Tidigare inlägg

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

   

Arkiv

10 topplistor (Spotify)

 

 

Bloggare

 

Scrappare

Nätbutiker/Butiker

 

Hemsida

Stickat och Virkat

Milda Matilda, hon är min!

Lyckan var stor när Matilda flyttade hit för precis ett år sedan. Små blåbär på skorna och blå-vit polkagris. I en klänning som är sötare än söt. Numera har hon ett hårband med ett litet blåbär på. Ljuvlig är hon och väldigt rar. c",)

Gränna och Visingsö

MC utflykter och annat

Böcker

Prästbackas Amica de Voltrona

9 veckor och sötast i stan.  

Ami är född 10-02-03.
Vi hämtade henne när hon var  drygt 8 veckor. Underbara lilla valp som kissade hela tiden. Ami har fyllt 3 år och hon förgyller alla dagar hos oss. Vi är så glada att hon är med oss nu. c",

(Ami har en blogg om du vill läsa mer om henne. Länk nedan)

Hund

Mat och annat

TV

 

Väder Gränna


Ovido - Quiz & Flashcards