Anitas blåa blogg

Alla inlägg under september 2008

Av Anita - 13 september 2008 07:27

Hej vänner!

Uppe med tuppen, solen skiner, himlen är blå, baka en kaka, packa kläder, packa mat, Gulashsoppan gjordes igår som jag ska bjuda vännerna på. De blir testgäster på kycklingfärs. (Berättar mer om det imorgon kväll) Väcka älsklingen, duscha, äta frukost, se över huset, åka till Gränna, handla det som fattas, ner till MoA i hamn, vädra, packa in allt, fylla på vatten, snygga till henne utvändigt, säga hej till folk på piren, köra till Visingsö, vännerna är nog redan där, lägga intill, vi vill ha el, hej på er alla, när ska vi vandra? Kommer vi försent? Ojdå!


Nej, vi ska skynda oss. c",) Kanske hinner vi. Det beror på hur otåliga vännerna är. Annars gillar vi läget i hamnen. Tar en promenad ändå.

Och njuter av solen som vill lysa på oss idag.

Ha en härlig helg vad ni nu hittar på.

Kram från ensomskanjutaavkanskesistaMoAövernattningföriår

Av Anita - 12 september 2008 08:35

Hej vänner!

Jag fick en kommentar av okänd Cecilia att Lalla gör stämplar. Hon lämnade adressen till Bildmålarna. Vilken trevlig överraskning. Jag besökte genast sidan och HURRA! vad mycket fint Lalla har gjort. Bra priser och billig frakt. Och rätt så stor variation på stämplarna. Gulliga stämplar mest.

Lalla och har tidigare gjort webbgrafik. Hon var mycket omtyckt. När hon la ner sin hemsida var det stor sorg på nätet.


  www.bildmalarna.se


Lalla, du gör helt rätt att satsa på det här med stämplar. Lycka till med ditt skapande och försäljning. Det ligger i tiden. Har man väl börjat scrappa och skapa kort så är det kört. Inga problem var man ska lägga pengarna på. Man samlar material i oändlighet, en del får köpnoja, och man blir himlans glad när den där perfekta stämpeln dyker upp. Vilken glädje! Nu ska jag göra ett nytt blad för Bildmålarnas stämplar i min stämpelpärm, för det kommer att bli en stor samling där.


Hoppas att ni pysslare blev glada för detta inlägg. Tänk så bra det är med nätet där man snabbt kan sprida information och göra reklam för nåt som man brinner för.

Ha en härlig dag.

Kram från ensomförberederförVisingsöhelg


Ps, första jobbarpasset gick fantastiskt bra. Jag trivs redan. Underbara arbetskamrater och härliga boende. Nästa vecka jobbar fler dagar där.

Av Anita - 12 september 2008 07:33

Hej igen!

Jag lovade att lägga ut filmen om Vis så här kommer den.

Det kommer mer roligt under dagen. Jag har egentligen jättemycket kul att berätta, men får ta det lite i småportioner. :o)

Kram från ensombyttjobbdagtillmåndag


Av Anita - 11 september 2008 10:01

Hej vänner!

Jag vill berätta lite om vår kommande semester. Vill du inte läsa så kom tillbaka imorgon eller en annan dag. c",)

Nästa lördag flyger vi Göteborg - Split (Kroatien). I Marina Kastela (hamn) väntar en Bavaria 44 (segelbåt) som ska ta oss ut på Adriatiska havet.

Vi är 8 st vänner som älskar båtlivet och som ska semestra ihop, 1 vecka, i denna vackra båt. En planerad seglingsrutt är gjord. Men vi behöver inte följa den till punkt och prick. Det ger sig, väder och alldeles oemotståndliga platser som vi vill vara längre på, får styra lite.

Alla vi åtta är medlemmar i Gränna Båtklubb och umgås på sjön så ofta det går. Vi är helt säkra på att denna semester kommer att bli fantastisk.

Det blir trångt och tålamodskrävande ibland, men vi känner varann, så det ska nog fungera bra. Vi ska ha kul och vi ska njuta av varandras sällskap.

Här ska vi nog inte lida nån nöd. :o) Eller hur?

Vi hoppas ju på sol och vackert väder så att vi kan hålla oss utomhus för det mesta. Varsin kojplats får varje par. Vad skönt! Lite privatliv.....

Undra om det är klart vem som ska ligga i våningssängen? :o) (Internt skämt)


Vår segling utgår från Split. Vi ska besöka öarna Hvar, Vis, Solta och kanske staden Trogir. Det blir några stopp på varje ö. På dagarna planerar vi att ligga på svaj och solbada från båten. Där intar vi en lättare lunch. Öarna har mysiga och trevlig hamnar där vi lägger till på em/tidig kväll. Strövar i omgivningarna och äter på någon mysig restaurang. Detaljerad segelrutt får ni när vi kommit hem.


Vi packar med oss lite saker hemifrån som te, socker, kaffe, knäckebröd, kryddor, toapapper, tvättmedel.... Butiker finns i hamnarna där vi kan bunkra upp med vatten och mat.


Vi började planera denna resa förra sommaren. Då var det först en dröm och en tanke. Sedan har det vuxit fram och min kära sambo, Peter, har tagit tag i bokning mm. Vi har träffats och planerat några ggr. NU ska det bli av. Bara om en dryg vecka far vi iväg.


Jag slutar med att visa en film. Kul att få en bild på det hela, eller hur? Rutten i filmen är inte exakt som den vi ska göra, men det är en bra film ändå. :o) Jag visar en film från Vis imorgon.

Ha en bra dag.

Kram från ensomskabörjapånyajobbetidag


Av Anita - 10 september 2008 15:44

Hej vänner!

Vädret är grått och mulet och regnigt. Inne sitter jag. Och gör mest ingenting. c",) Himlans vad lat jag är, denna lediga dag. Borde göra lite nytta, men jag skjuter fram det hela tiden. Nåja, vi fick ju en del gjort i helgen. Så inte behöver jag sitta här med dåligt samvete. Världen rasar ju inte för att det ligger lite damm i hörnen, eller hur? Och inte hamnar jag i fängelse för det heller. Brukar säga så för ibland tas mycket på för fullt allvar. :o)


Det är lätt att hamna i pyssel- och datarummet. Igår kom söta stämplar i brevlådan från Skogstokiga Rubberstamps. Ett kort har jag gjort med dem.


Jeansfickan tycker jag om. Banden är suveräna med tejp på baksidan.

Hjärtat fick jag av Prickiform. Valet av färg är inte svårt. c",)


Jag köpte dem på Tradera. Inte blev de billiga, men det är enda sättet att få tag i Petras söta stämplar. Lycka är att vinna auktioner som jag gärna vill ha.


Idag har jag suttit och budat på ett alfabet som jag har letat läääänge efter. Och jag vann auktionen. Jabba! Alafabetet heter Khaki och är ett Quickutz. Nu är jag så glad över att äntligen få det i min ägo. Ska nog göra en ask till det. :o)


Det är pysseldag på Hildas Rum på lördag. Vad synd att jag inte kan vara med. Då ska vi förhoppningsvis vara på Visingsö och höstvandra. Bo i båtarna och ha sista grillkvällen för säsongen. Flera båtvänner kommer. Det ska bli kul. Håll tummarna för att vädret blir fint.


Må så gott.

Kram från ensominseratthöstennästanärhär



Av Anita - 9 september 2008 17:05

Hej vänner!
Det är trevligt med överraskningar. c",) När jag kom hem från jobbet så fick jag denna bukett av min kära sambo. Så läcker!

Varför jag fick den? Jo, jag har namnsdag idag. Anita.

I den ålder jag är nu accepterar jag mitt namn, men det var svårare i skolåldern och tonåren. Jag blev retad... Anita, kan du ..... ? Inte så kul.


Vi hade en himlans trevlig kväll igår, vi som läste till Skötare tillsammans. Åt underbar mat på Twin City. Skrattade gott och hade det fantastiskt mysigt. Vår underbara lärare, Ann, är alltid med på våra träffar. Hon betyder mycket för oss. Vi pratade om vad vi gjort i sommar, om höjdpunkterna i vår utbildning och hur vi har det nu med jobb osv. Vad härligt det är att sitta sådär och prata och umgås. Det blir tradition på det, ett enhälligt beslut av oss alla. c",)


Imorgon är jag ledig. På torsdag och fredag ska jag gå bredvid på nya jobbet. Det känns spännande och kul.

Hoppas att ni har det bra. Grattis alla Anita och alla Anette.

Kram från ensomkanskemålarettnyttmotivimorgon

Tack kära syster för hjälpen med nya siggisar.

Tack för alla härliga och gulliga kommentarer ang bilden nedan.

Av Anita - 8 september 2008 00:15

Hej vänner!

Förstår ni att jag inte vill att sommaren ska ta slut?


Kram från ensomgillarsjölivet

Av Anita - 7 september 2008 10:55

Hej igen vänner!

Idag kanske det ljusnar något. Det vore gott, tycker jag. Vi ska i alla fall ut till några av vännerna i Grännatrakten. De ringde och sa att de hade bakat en kladdkaka. Det kan vi ju inte missa. :o) Sen åker vi nog ner och tittar till våra båtar. Hade ju tänkt en båthelg, men så blev det inte. Kanske käkar vi middag ute nånstans. Schnitsel i Hästholmen... eller middag på god oanselig restaurang i Ödeshög... Vem vet, får se vad dagen bjuder på.


Igår kväll pysslade jag medan Peter kollade fotboll. Jag kan inte  ens lära mej att tycka om att se fotboll. Sån är jag. Tur att jag har min pysselhörna.

På mitt nya jobb behöver jag en bok att skriva viktiga saker i. Jag köpte en oklädd bok för 19 kr på Prickiform. Fina papper - Maja Design, får pryda boken. Och min lilla älsklingsstämpel just nu. Inte nog med detta, jag såg till att matcha mobil och almanacka också.


 

Brunt och turkost är snyggt. Det gillar jag. c",)



Imorgon är en lyckodag också. Först jobbar jag på träffpunkten. På kvällen ska äntligen vi Skötare med lärare träffas och ha trevligt några timmar.

Det är gott att leva.


Ha en go söndag.

Kram från ensomvillplockamajsockså

Välkommen

Tidigare inlägg

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

   

Arkiv

10 topplistor (Spotify)

 

 

Bloggare

 

Scrappare

Nätbutiker/Butiker

 

Hemsida

Stickat och Virkat

Milda Matilda, hon är min!

Lyckan var stor när Matilda flyttade hit för precis ett år sedan. Små blåbär på skorna och blå-vit polkagris. I en klänning som är sötare än söt. Numera har hon ett hårband med ett litet blåbär på. Ljuvlig är hon och väldigt rar. c",)

Gränna och Visingsö

MC utflykter och annat

Böcker

Prästbackas Amica de Voltrona

9 veckor och sötast i stan.  

Ami är född 10-02-03.
Vi hämtade henne när hon var  drygt 8 veckor. Underbara lilla valp som kissade hela tiden. Ami har fyllt 3 år och hon förgyller alla dagar hos oss. Vi är så glada att hon är med oss nu. c",

(Ami har en blogg om du vill läsa mer om henne. Länk nedan)

Hund

Mat och annat

TV

 

Väder Gränna


Ovido - Quiz & Flashcards