Anitas blåa blogg

Direktlänk till inlägg 10 juni 2008

Mallorca, utflykt i bil

Av Anita - 10 juni 2008 21:23

Hej alla!

Tack för goa kommentarer. Glad blir jag.

Vill bara skriva lite och berätta att vi har det himlans gott. Moln och sol om vartannat, men behaglig temperatur. Vi har en stor lägenhet med balkong mot pool och hav. Fantastiskt vackert! Trevligt hotell med trevlig personal.

Mängder av mysiga restauranger att njuta god mat. Och 150 m till stranden som heter duga.


Nu har vi bil i tre dagar. Det gillar vi. Det betyder frihet. Och vyerna vidgas. Härligt! Vi har varit i Valdemossa och Port de Soller. Vi hittade en underbar lyxig restaurang uppe i bergen där vi njöt av en fantastisk middag. Blev serverade av en kypare klädd i vitt. Väldigt stilig. :o) Han fick oss att stortrivas. Wow, vilket lyxhotell. Men priserna var helt okej, precis som här i Santa Ponsa. Ca 80 kr för pasta med jätteräkor i curry, citrongräs och cocos. Oliver, bröd och aioli är gott att äta medan man väntar pa maten.


Ikväll kollar Peter fotboll och jag passar pa att skriva här i bloggen.

Hoppas att ni har det bra allihop. Jag vet inte ett dugg hur vädret är där hemma, hoppas att det är fint. Veckan innan vi reste hit var ju fantastisk. Inte kunde jag drömma om att min och Peters semesterveckor skulle bli  sahär ljuvliga. Peter överraskade med att byta Danmarksresan till en Mallorcaresa. Det är ju inte klokt, egentligen. Jag är väldans tacksam och glad. :o)


Imorgon hoppas vi kunna sola och bada. Kanske kör vi upp till Alcudia för att kolla om allt är sig likt. Den playan är nog den bästa. Vi bodde där sist vi var här.

Ha det gott alla.

Kram fran ensombehöversolabenochrygg




 
 
PetraS

PetraS

10 juni 2008 21:52

Hej vännen !
Vad underbart du verkar ha det. Är inte avis alls....;)
Njut av atmosfären, maten och ALLT!! Här hemma är det blåsigt som bara den och imorgon ska vi på utflykt med barnen på jobbet-så lagom kul att blåsa bort !!
Kram på dig dusomsnartblirenpepparkaka!
Kramis Petra

http://petras-place.blogspot.com

 
suz

suz

11 juni 2008 07:11

Åh, så härligt ni har det,! Det är ni väl värda. Njut och sola benen och ryggen! Kram från Suz i det blåsiga Nyköping

http://www.wahlbergskrypin.dinstudio.se

 
Angelika

Angelika

11 juni 2008 10:02

Låter som ni har det härligt på semestern!
Snacka om att ni tog rätt vecka! Här hemma va det storm igår och idag växlar solen med spöregn, visst behövs det regn nu men jag hopaps att det räcker med en dag eller två..
Passa du på att sola ben och rygg för det kan man inte göra här hemma, just nu iaf :-)
Ha det gott!
Kram

http://www.angelikasscrapblogg.blogspot.com

 
Månen

Månen

11 juni 2008 16:48

Fint!

http://moonlander.bloggagratis.se

 
eva

eva

11 juni 2008 17:24

Ta med dig solen och värmen när ni far hem, för här är det slut på den varan. Förhoppningsvis bara tillfälligt. Skolavslutning idag i kyla, blåst och nästan regn, burr, burr. Njut av dagarna ni har kvar. Kram

http://carpe-diem.bloggagratis.se

 
netha

netha

11 juni 2008 17:39

Idag blåser det lite, men fortvarande inget regn, jo några droppar i natt, men de hann ju torka innan man kom ut i morse.
En sån härlig semester du verkar ha, härligt. Njut av varje stund.

http://nethas.blogspot.com

 
Wickan

Wickan

11 juni 2008 20:16

Så härligt! Vi var där o bilade i mars förra året... längtar tillbaka...
Ha det så skönt!

http://wickansvarld.blogspot.com

 
AnnikaS

AnnikaS

13 juni 2008 08:25

Jag förstår att du har en underbar semester, det har man kunnat förstå av dina inlägg i bloggen. Fortsätt njut nu och jag hoppas att din semester blir lika ljuvlig hela tiden.
kram Annika

http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - 5 december 2013 00:32


Hej vänner!Nu har ni nog slutat titta in på min blogg. Jag förstår er. Här händer ju ingenting. Förlåt. Jag ville mest ge ett livstecken och önska er en mysig December.   Kram från ensomfinnspåfacebook   ...

Av Anita - 27 augusti 2013 07:26

Hej vänner!Jag har den stora glädjen att få åka färja till jobbet. Den senaste tiden har det varit fantastiskt vackert väder. Solen har lyst, himmel och vatten har varit så vackert blå. Jag måste få visa er:   Lördag morgon. Jag åker 6:55 färjan...

Av Anita - 14 augusti 2013 08:23

Hej vänner!Jag ber om ursäkt. Jo, för att bloggen varit oaktuell en lång tid. Jag har funderat på att stänga ner den. Men det låter jag bli. För mej är det en dagbok och jag gillar att kunna gå tillbaka och läsa vad jag skrivit. Datum och händelser ä...

Av Anita - 3 maj 2013 23:13


Hej vänner!Lycka är att kunna njuta på väg till jobbet. Jag åker färja till Visingsö och till mitt jobb i Hemtjänsten. 1:a maj 2013. Såhär är Vättern bäst.  Kram från ensomgillarsjön   ...

Av Anita - 24 april 2013 06:54


Hej vänner!Mer än så behöver jag inte skriva.  Nu har vi en härlig tid framför oss med livsglädjande händelser, resor och göromål. Kram till er alla från ensomnjuteravallapenséerhärhemma       ...

Välkommen

Tidigare inlägg

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

   

Arkiv

10 topplistor (Spotify)

 

 

Bloggare

 

Scrappare

Nätbutiker/Butiker

 

Hemsida

Stickat och Virkat

Milda Matilda, hon är min!

Lyckan var stor när Matilda flyttade hit för precis ett år sedan. Små blåbär på skorna och blå-vit polkagris. I en klänning som är sötare än söt. Numera har hon ett hårband med ett litet blåbär på. Ljuvlig är hon och väldigt rar. c",)

Gränna och Visingsö

MC utflykter och annat

Böcker

Prästbackas Amica de Voltrona

9 veckor och sötast i stan.  

Ami är född 10-02-03.
Vi hämtade henne när hon var  drygt 8 veckor. Underbara lilla valp som kissade hela tiden. Ami har fyllt 3 år och hon förgyller alla dagar hos oss. Vi är så glada att hon är med oss nu. c",

(Ami har en blogg om du vill läsa mer om henne. Länk nedan)

Hund

Mat och annat

TV

 

Väder Gränna


Ovido - Quiz & Flashcards