Anitas blåa blogg

Direktlänk till inlägg 17 januari 2008

Paket från USA

Av Anita - 17 januari 2008 09:32

Hej vänner!

Igår fick jag ett postpaket från USA. Wow! Två fina kalendrar som min snälla syster beställt till mej. En lite för tidig födelsedagspresent.

Among friends heter den ena och Shelly Reeves är konstnären.

Det är ljuvliga bilder med en tankevärd text till.



Underbara bilder, eller hur? Ro för själen om man så vill.

Den sätter jag i en specialram som jag har. I matrummet.


Vera the Mouse ritad av Marjolein Bastin är den andra. Ljuvlig! En favoritmus. :o)


Jag är himlans glad att den är blååååååå. :o)

Tack käraste syster! De förgyller mina dagar hela året. c",)


Idag är jag ledig. Jabba! Då ska jag stryka kläder och packa, fixa här hemma. Julen är inte nerpackad ordentligt. Har ju inte hunnit...

Ja, så måste jag sätta mej med två inlämningar som ska in nästa vecka. Förberedande för övningar i handledning och samtal. Puh!


Idag blir det nog sol. Hurra!

Kram från ensomärgladförnågraledigadagar


 
 
Cathrin

Cathrin

17 januari 2008 09:55

Men ÅH,vilka härliga bilder. Förstår att du är glad för dem.Verkligen Anitastil på dem.Brödet verkar ju mumsigt värre om man hoppar över russinen.Jag gillar russin men inte i matbröd.Ha nu en världsunderbar resa.Kram Cathrin

http://www.cathrink.blogg.se

 
Ingen bild

Lena F

17 januari 2008 11:14

Hej Anita.
Vilka ljuvliga bilder. Det är inte varje dag man blir överraskad. Ska försöka baka brödet som du hade receptet på men utesluta russin. Önskar dig en god och bra helg.
Kram

 
Ingen bild

Anita

17 januari 2008 11:49

Hej Cathrin och Lena!
Ni som inte gillar russin kanske kan ta torkade aprikoser i bitar i stället. Vad säger ni om det?
Bara ett litet tips från mej till er. c",)
Kramis

 
Lotta/ FruH

Lotta/ FruH

17 januari 2008 19:21

Dina nya kalendrar är så ljuvliga, lyllos dej-
är inte alls avundsjuk!!!!
Vera mus är så söt, eller hur!
Ha det Bra!
Jättekram,
Lotta/ FruH

http://lottafruh.blogg.se

 
Wickan

Wickan

17 januari 2008 19:27

Vilka söta bilder!!
Blev det nån sol? Här har det regnat...

http://wickansvarld.blogspot.com

 
Sissi i Norge

Sissi i Norge

17 januari 2008 19:30

Det er ikke annet å si enn at du har fått en nydelig gave.
Visst er Vera mus søt; min søster broderte bilder av henne for 16-17 år siden, veldig mye arbeid, men flotte:)

http://sissi-mor.bloggagratis.se

 
Wickan

Wickan

17 januari 2008 19:35

Hämtade en höganäskruka o ställde allt på golvet!! =)
Ha en riktigt skön o mysig helg!
kram

http://wickansvarld.blogspot.com

 
netha

netha

18 januari 2008 20:30

Ja Vera mus är så fin hon har alltid varit en av mina favvisar.
Sen den andra illustratören var inte dum heller, kuligt.
Må gott!

http://nethas.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - 5 december 2013 00:32


Hej vänner!Nu har ni nog slutat titta in på min blogg. Jag förstår er. Här händer ju ingenting. Förlåt. Jag ville mest ge ett livstecken och önska er en mysig December.   Kram från ensomfinnspåfacebook   ...

Av Anita - 27 augusti 2013 07:26

Hej vänner!Jag har den stora glädjen att få åka färja till jobbet. Den senaste tiden har det varit fantastiskt vackert väder. Solen har lyst, himmel och vatten har varit så vackert blå. Jag måste få visa er:   Lördag morgon. Jag åker 6:55 färjan...

Av Anita - 14 augusti 2013 08:23

Hej vänner!Jag ber om ursäkt. Jo, för att bloggen varit oaktuell en lång tid. Jag har funderat på att stänga ner den. Men det låter jag bli. För mej är det en dagbok och jag gillar att kunna gå tillbaka och läsa vad jag skrivit. Datum och händelser ä...

Av Anita - 3 maj 2013 23:13


Hej vänner!Lycka är att kunna njuta på väg till jobbet. Jag åker färja till Visingsö och till mitt jobb i Hemtjänsten. 1:a maj 2013. Såhär är Vättern bäst.  Kram från ensomgillarsjön   ...

Av Anita - 24 april 2013 06:54


Hej vänner!Mer än så behöver jag inte skriva.  Nu har vi en härlig tid framför oss med livsglädjande händelser, resor och göromål. Kram till er alla från ensomnjuteravallapenséerhärhemma       ...

Välkommen

Tidigare inlägg

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

   

Arkiv

10 topplistor (Spotify)

 

 

Bloggare

 

Scrappare

Nätbutiker/Butiker

 

Hemsida

Stickat och Virkat

Milda Matilda, hon är min!

Lyckan var stor när Matilda flyttade hit för precis ett år sedan. Små blåbär på skorna och blå-vit polkagris. I en klänning som är sötare än söt. Numera har hon ett hårband med ett litet blåbär på. Ljuvlig är hon och väldigt rar. c",)

Gränna och Visingsö

MC utflykter och annat

Böcker

Prästbackas Amica de Voltrona

9 veckor och sötast i stan.  

Ami är född 10-02-03.
Vi hämtade henne när hon var  drygt 8 veckor. Underbara lilla valp som kissade hela tiden. Ami har fyllt 3 år och hon förgyller alla dagar hos oss. Vi är så glada att hon är med oss nu. c",

(Ami har en blogg om du vill läsa mer om henne. Länk nedan)

Hund

Mat och annat

TV

 

Väder Gränna


Ovido - Quiz & Flashcards