Anitas blåa blogg

Direktlänk till inlägg 18 december 2007

Slut på terminen.

Av Anita - 18 december 2007 07:38

Hej vänner!

Nu är jag pigg igen. Hurra! Det är sista dagen i skolan denna termin. Idag får jag reda på betyget på den kurs vi har läst. Spännande att höra vad Ann, vår lärare, har att säga. Vi har haft många inlämningar och stundtals har det varit intensivt. Kursen i Medicinsk vetenskap - Psykopatologi har varit mycket givande och intressant. Och vi har haft många bra gästföreläsare som berättat om sina specialområden. Det har känts otroligt lyxigt att de kommit till oss. Ja, någon gång har vi varit på Ryhov också. Idag ska vi gästas av föreläsare från Neuropsykiatriska teamet som berättar om hur en utredning går till samt om de vanligaste neuropsykiatriska diagnoserna. Ska bli mycket intressant.


Det var önskemål att se "Den tatuerade änkan" medan vi har betygsamtal.
Då fikar vi först och sen myser vi med den filmen som avslutning.


I dagens paket blev min gissning rätt. En blå fin påse med Sörgårdste. Mm, vad gott! Fruktigt svart te som vi gillar allra mest.

Tack snälla Tomtemor!


Igår gjorde jag två kort. Jag visar ett av dem för de blev likadana.
De blir ivägskickade med posten idag. Till vem avslöjar jag inte. :o)

Färgerna på flickan blir inte till sin rätt. Konstigt.


Hoppas att du får en bra tisdag. Man vet aldrig vad den kan överraska med, eller hur? Gör en sak idag som låter ditt hjärta får egna vingar.

Kram från ensomskanjutaavdagenidag



 
 
Inger

Inger

18 december 2007 08:27

Hejsan kära syster,
Vad skönt att du mår bra igen och känner dig piggelin.
Ha en jättetrevlig sista dag på terminen!
Kramis från Inger

http://get-me.to/inger

 
Ulle

Ulle

18 december 2007 09:27

Redan slut på terminen ja. :D

Låter intressant med föreläsningen! Den skulle jag vilja vara med på då vi snart ska genomgå en NSP-utredning själva. Kram kram!!!

http://bergatrollen.se

 
Ingen bild

Anneli

18 december 2007 19:16

Hej vilket fint fina kort du gör du är så duktig. Själv har jag städat klart efter byggjobbarna för nu är det äntligen färdigt det blev så fint precis som vi ville ha det. Ha det bra kramar Anneli

 
Maria

Maria

18 december 2007 19:32

Hej! Hur blev betyget? Var filmen bra? Synd att du inte är min tomte ;) ett scrappat kort har jag aldrig fått. Kram

http://www.mariasdagbok.blogspot.com

 
netha

netha

18 december 2007 21:20

Va skönt att du mår bättre idag och att du kunde njuta av dagen. Ta nu hand om dig under lovet så att du laddar batterierna ordentligt.
kramis

http://nethas.blogspot.com

 
Leila

Leila

18 december 2007 23:16

Hejsan vännen
Skönt att du slipper huvudvärken idag. Inte kul alls. Man har ju sådant behov av knölen man har uppe på axlarna ... skratt ...
Skönt att få jullov hoppas jag.
Vilka jättesnygga kort du gjort. Jag måste få tid över, för jag bara vill göra sådana kort. Men .. man kanske ska lära sig först .. fniss .. Det är lätt att göra digitalt, men det är ju inte samma sak som på "riktigt".
Ha det gott *kramis*

http://leila.bloggagratis.se

 
Maria

Maria

18 december 2007 23:21

GRATTIS till bra betyg!! Ja, du visste ju inte att jag bodde på pkgatan:) Sov Gott!

http://www.mariasdagbok.blogspot.com

 
Ingen bild

Mait

18 december 2007 23:45

Härligt att du blev pigg o kunde vara med på sista skoldagen. Är övertygad om att du fick finfina betyg. Korten är fantastiska! Ska bli spännande om ett av dem hittat till min brevlåda... annars blir jag glad ändå. Vet ju att du brukar skicka jättefina kort. Hittar jämnt så fina i butikerna.

Min tur att ha ont i huvudet nu o känna mig hängig. Började igårkväll. Så hoppas det går över tills imorgonkväll... då ska jag på julbord på jobbet.
Ha en härlig onsdag. Kramar fr Mait

 
Charlotte

Charlotte

19 december 2007 09:07

Jag hittade hit genom en av mina bloggvänner. Kul att se ännu en kortmakare..tror inte jag känner igen dig från något scrapbookingforum om du inte har annat namn där. Det är fina kort du gjort. Jag gör kort till och från, mest blir det scrapbooking och atc-kort.

http://charlottas.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - 5 december 2013 00:32


Hej vänner!Nu har ni nog slutat titta in på min blogg. Jag förstår er. Här händer ju ingenting. Förlåt. Jag ville mest ge ett livstecken och önska er en mysig December.   Kram från ensomfinnspåfacebook   ...

Av Anita - 27 augusti 2013 07:26

Hej vänner!Jag har den stora glädjen att få åka färja till jobbet. Den senaste tiden har det varit fantastiskt vackert väder. Solen har lyst, himmel och vatten har varit så vackert blå. Jag måste få visa er:   Lördag morgon. Jag åker 6:55 färjan...

Av Anita - 14 augusti 2013 08:23

Hej vänner!Jag ber om ursäkt. Jo, för att bloggen varit oaktuell en lång tid. Jag har funderat på att stänga ner den. Men det låter jag bli. För mej är det en dagbok och jag gillar att kunna gå tillbaka och läsa vad jag skrivit. Datum och händelser ä...

Av Anita - 3 maj 2013 23:13


Hej vänner!Lycka är att kunna njuta på väg till jobbet. Jag åker färja till Visingsö och till mitt jobb i Hemtjänsten. 1:a maj 2013. Såhär är Vättern bäst.  Kram från ensomgillarsjön   ...

Av Anita - 24 april 2013 06:54


Hej vänner!Mer än så behöver jag inte skriva.  Nu har vi en härlig tid framför oss med livsglädjande händelser, resor och göromål. Kram till er alla från ensomnjuteravallapenséerhärhemma       ...

Välkommen

Tidigare inlägg

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

   

Arkiv

10 topplistor (Spotify)

 

 

Bloggare

 

Scrappare

Nätbutiker/Butiker

 

Hemsida

Stickat och Virkat

Milda Matilda, hon är min!

Lyckan var stor när Matilda flyttade hit för precis ett år sedan. Små blåbär på skorna och blå-vit polkagris. I en klänning som är sötare än söt. Numera har hon ett hårband med ett litet blåbär på. Ljuvlig är hon och väldigt rar. c",)

Gränna och Visingsö

MC utflykter och annat

Böcker

Prästbackas Amica de Voltrona

9 veckor och sötast i stan.  

Ami är född 10-02-03.
Vi hämtade henne när hon var  drygt 8 veckor. Underbara lilla valp som kissade hela tiden. Ami har fyllt 3 år och hon förgyller alla dagar hos oss. Vi är så glada att hon är med oss nu. c",

(Ami har en blogg om du vill läsa mer om henne. Länk nedan)

Hund

Mat och annat

TV

 

Väder Gränna


Ovido - Quiz & Flashcards