Anitas blåa blogg

Direktlänk till inlägg 5 december 2007

Jultankar.

Av Anita - 5 december 2007 10:24

Hej vänner!

Hur har ni det? Känner ni av någon julstress? Är det mycket nu? Eller har ni tagit bort några av alla julmåsten?

Jag skrev i min sign igår att jag inte behöver köpa julklappar. Vi har nämligen bestämt (gjordes förra året) att vi inte ska byta julklappar i vår familj. Det är så himla skönt att slippa julklappsköparstressen. Vi köper 4-5 klappar för 20-25 kr. På julafton roar vi oss med julklappsleken. Det är fantastiskt kul att se vad man kan hitta för så liten peng.


I år ska jag jobba 4 timmar i bst (boendestödet) på julafton. Vi ska fira jul med några klienter på Alternativ Jul. Det ska bli så roligt och givande att vara med ensamma och alternativfirande människor en stund. Något jag velat länge. Min familj är hemma några timmar utan mej, men sen har vi em/kväll mys tillsammans. Vi firar här hemma, bara vår familj, i lugn och ro.


Idag blev vi lediga från skolan. Vi skulle bara bli 4 st av 9 elever och flyttar dagens lektioner till måndag em istället. Det blir bra för då kan jag sitta här hemma  och plugga istället. Jag har två inlämningar kvar. En om personlighetsstörningar och en bokrecension. Den ska redovisas både skriftligt och muntligt. Jag har valt "Maskrosungen". (Den finns i mina boktips här i bloggen). Vi har bara två veckor kvar på kursen. Oj, vad fort denna termin har gått. Det har varit otroligt givande och intressant, tack vare en fantastisk klass med goa tjejer. Och förståss vår lärare som vill förmedla så mycket. Ibland räcker inte tiden till. :o)


Jag jobbar på träffpunkten denna vecka. Idag får jag rycka in mellan 16-20 för en personal är sjuk. Det gör jag så gärna. Julpyssel med deltagarna och smörgåstårta att äta. Det låter väl som ett bra jobb?


I dagens paket ligger dessa. Tre fina kylskåpsmagneter. Det är bra.
Jag sätter upp favoritrecepten inför jul och då behövs fler magneter.
Tack, min hemliga tomtemor!


Ha en bra dag, bjud på ett leende så får du ett tillbaka.

Kram från ensomgillarattpynta

 
 
M i n d i

M i n d i

5 december 2007 12:04

Det slog mig att det bara är 2,5 vecka kvar till jul? Är det möjligt eller har jag räknat fel...?

Stor kram MINDI

http://mindidagar.blogspot.com

 
Ingen bild

Anneli

5 december 2007 17:56

Hej vännen här hemma är det fullt med jobb med vårat badrum dom har lovat att det ska bli färdigt till jul det är så spännande och se hur det växer fram varge dag man kommer hem från jobbet. på jobbet är det julpyssel som gäller dom är så stolta våra 1-3 åringar för det dom gör. Ha det bra vi syns väl på söndag. Kram Anneli

 
Linda

Linda

5 december 2007 18:07

Njae, jag har inte riktigt hunnit känna någon julstress... snarare plugg-stress! ;-)

Men julstressen den kommer säkert den med så småningom. Tiden går så otroligt fort. Lucia nästa vecka. Sen är det ju nästan julafton!

kram Linda

http://lindaskriver.blogspot.com

 
Majsan

Majsan

5 december 2007 18:30

Vilka fina grejer du får i dina paket =)
Vet inte riktigt hur det funkar, men jag har förstått att ni är ett gäng som byter paket med varandra....Är det handgjort allt??
Låter som om ni har kommit fram till ett bra beslut att dra ner på julklappar. Vi försöker att ransonera till barn och barnbarn i alla fall.
Ha det gott goaste vännen!
Kramar

http://kito.se/majsan

 
Wickan

Wickan

5 december 2007 21:48

Julstress?? Är det den som kommer dagen innan julafton??
Smart med julklapparna!! Berätta mer om leken!!

http://wickansvarld.blogspot.com

 
Maria

Maria

5 december 2007 22:16

Hej! Är på paketkoll rundtur. Fina saker du fått! Har du sett vilket hus som är mitt än?Kram / Maria

http://www.mariasdagbok.blogspot.com

 
Cathrin

Cathrin

6 december 2007 07:30

Hej vännen! Låter som att du har fullt upp men skola och jobb,du hinner väl att ta det lite lugnt oxå?Så spännande det är med alla paket,fina saker du får.Denna vecka är det lite lugnare men har ändå fullt upp.Jobbar i helgen och på söndag är vi bjudna både på glöggmys och en grannträff ungefär samtidigt får väl se vad som går att klämma in efter jobbet,kanske ses vi,hoppas det.Kram Cathrin

http://www.cathrink.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - 5 december 2013 00:32


Hej vänner!Nu har ni nog slutat titta in på min blogg. Jag förstår er. Här händer ju ingenting. Förlåt. Jag ville mest ge ett livstecken och önska er en mysig December.   Kram från ensomfinnspåfacebook   ...

Av Anita - 27 augusti 2013 07:26

Hej vänner!Jag har den stora glädjen att få åka färja till jobbet. Den senaste tiden har det varit fantastiskt vackert väder. Solen har lyst, himmel och vatten har varit så vackert blå. Jag måste få visa er:   Lördag morgon. Jag åker 6:55 färjan...

Av Anita - 14 augusti 2013 08:23

Hej vänner!Jag ber om ursäkt. Jo, för att bloggen varit oaktuell en lång tid. Jag har funderat på att stänga ner den. Men det låter jag bli. För mej är det en dagbok och jag gillar att kunna gå tillbaka och läsa vad jag skrivit. Datum och händelser ä...

Av Anita - 3 maj 2013 23:13


Hej vänner!Lycka är att kunna njuta på väg till jobbet. Jag åker färja till Visingsö och till mitt jobb i Hemtjänsten. 1:a maj 2013. Såhär är Vättern bäst.  Kram från ensomgillarsjön   ...

Av Anita - 24 april 2013 06:54


Hej vänner!Mer än så behöver jag inte skriva.  Nu har vi en härlig tid framför oss med livsglädjande händelser, resor och göromål. Kram till er alla från ensomnjuteravallapenséerhärhemma       ...

Välkommen

Tidigare inlägg

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

   

Arkiv

10 topplistor (Spotify)

 

 

Bloggare

 

Scrappare

Nätbutiker/Butiker

 

Hemsida

Stickat och Virkat

Milda Matilda, hon är min!

Lyckan var stor när Matilda flyttade hit för precis ett år sedan. Små blåbär på skorna och blå-vit polkagris. I en klänning som är sötare än söt. Numera har hon ett hårband med ett litet blåbär på. Ljuvlig är hon och väldigt rar. c",)

Gränna och Visingsö

MC utflykter och annat

Böcker

Prästbackas Amica de Voltrona

9 veckor och sötast i stan.  

Ami är född 10-02-03.
Vi hämtade henne när hon var  drygt 8 veckor. Underbara lilla valp som kissade hela tiden. Ami har fyllt 3 år och hon förgyller alla dagar hos oss. Vi är så glada att hon är med oss nu. c",

(Ami har en blogg om du vill läsa mer om henne. Länk nedan)

Hund

Mat och annat

TV

 

Väder Gränna


Ovido - Quiz & Flashcards