Anitas blåa blogg

Direktlänk till inlägg 28 augusti 2007

Åh, vilken underbar morgon...

Av Anita - 28 augusti 2007 08:10

Hej vänner!

Idag vaknar jag med sol och blå himmel. Visserligen blåser det lite, men idag ska vi inte ut på sjön så det gör inget. c",) Vad underbart!
Det pratas så mycket om nalkande höst och dåligt väder, då jag blir lycklig när vi får en solig somrig dag såhär. Jag vill nämligen inte ha höst än.


Nej, vi har några båthelger kvar. En till Hjo och en till Visingsö där vi ska långvandra. Då sluter vi upp med många båtar och vänner. Det ska bli så himlans roligt.

Himlans roligt har jag denna vecka. Lite lyxvecka med att äta ute och umgås med vänner. Igår träffade jag en go fd klasskompis och vi åt på Chili Thai.

Ikväll ska personal från Träffpunkten träffas och äta nånstans. Jättekul!

Imorgon ska jag träffa två av Psyktjejerna (från profilkursen) och vi ska troligen äta eller fika på nåt mysigt ställe. Så det kan bli. Samma vecka.

Och skolan är ju rolig. Jag njuter av varenda stund tillsammans med klassen och vår underbara lärare. Tänk vad hon kan lära oss mycket. :o)
Idag kommer en kille från Rättpsyk som gästföreläsare. Ska bli mycket intressant.


Inte vet jag om denna information var så viktig och intressant. Men jag vet att många av er gillar att dela min vardag. Ni andra får väl smyga ut bakvägen.
Må så gott och var rädda om er.
Hoppas solen lyser hos dej också.
Kram från ensomtarsommarkläderpå

 
 
Susan

Susan

28 augusti 2007 08:45

Jo du Anita, även här lyser solen och himmlen är blå. Måtte det hålla i sig. I går var här kanonväder tills vi skulle till stallet. Då ösregnade det. Men när vi accepterat att det inte skulle bli nån ridning, lättade regnet så Lovisa och hennes kompis kunde ge sig ut på banan. Hon lär sig bra mycket fortare än jag, tösen min :O)
Jasså, frun ska äta ute så mkt denna veckan :O) Det är till att samla allt i en klump. Men det är väl skönt när det ramlar över en massa kul saker på samma vecka. I stället för at sprida ut dom. Då känns det liksom lite lyxigare. Jag tycker det låter sååå spännande med föreläsaren frånRättspsyk. Ni kommer bergis att lära er massor. Önskar jag kunde tjuvlyssna *fniss* Ha det gott i solen, och du, jag kör också med sommarkläder......våga vägra höst *skratt* Kram

http://susan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Dotter Anna

28 augusti 2007 09:13

Godmorgon! Här skiner solen också, härligt :o) Tack snälla ni för i Söndags, va mysigt att ni kom! :o) Blev lite nyfiken på den där föreläsningen, du får nog berätta om den sen :o) Ha det så bra kära du! Puss och Kram Anna

 
Anette

Anette

28 augusti 2007 11:59

Det låter som en rolig vecka och det är jag glad för att du får. Själv vaknade jag med sprängande huvudvärk och mår illa så jag är hemma från jobbet. Lite "down" idag. Men jag kommer igen. Här blåser det smådjävlar och jag börjar fundera på att stänga fönsterna. Men jag älskar ju hösten så det är helt okej.
Kram
Anette

http://anette.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Anneli

28 augusti 2007 20:41

Hej vännen ja visst är det härligt när solen skiner. Vi har varit nere i hamnen och kollat MoA och semoon dom låg och guppade lungt, hoppas bara att det blir lugnare till fredag så vi kan åka till Hjo Kram Anneli

 
M i n d i

M i n d i

29 augusti 2007 12:35

Fniss... du är go du... de som inte vill ta del utav din vardag kan smyga ut bakvägen. ;) Helt rätt! ;) Jag menar... det är ju det som är det mysiga med bloggar att kunna ta del utav sina vänners vardag. :) Man behöver inte skriva om "stora världsliga saker".

Du är bäst!

Kramis
M I N D I
... som blev glad för dina rader hos mig :)

http://mindidagar.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - 5 december 2013 00:32


Hej vänner!Nu har ni nog slutat titta in på min blogg. Jag förstår er. Här händer ju ingenting. Förlåt. Jag ville mest ge ett livstecken och önska er en mysig December.   Kram från ensomfinnspåfacebook   ...

Av Anita - 27 augusti 2013 07:26

Hej vänner!Jag har den stora glädjen att få åka färja till jobbet. Den senaste tiden har det varit fantastiskt vackert väder. Solen har lyst, himmel och vatten har varit så vackert blå. Jag måste få visa er:   Lördag morgon. Jag åker 6:55 färjan...

Av Anita - 14 augusti 2013 08:23

Hej vänner!Jag ber om ursäkt. Jo, för att bloggen varit oaktuell en lång tid. Jag har funderat på att stänga ner den. Men det låter jag bli. För mej är det en dagbok och jag gillar att kunna gå tillbaka och läsa vad jag skrivit. Datum och händelser ä...

Av Anita - 3 maj 2013 23:13


Hej vänner!Lycka är att kunna njuta på väg till jobbet. Jag åker färja till Visingsö och till mitt jobb i Hemtjänsten. 1:a maj 2013. Såhär är Vättern bäst.  Kram från ensomgillarsjön   ...

Av Anita - 24 april 2013 06:54


Hej vänner!Mer än så behöver jag inte skriva.  Nu har vi en härlig tid framför oss med livsglädjande händelser, resor och göromål. Kram till er alla från ensomnjuteravallapenséerhärhemma       ...

Välkommen

Tidigare inlägg

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

   

Arkiv

10 topplistor (Spotify)

 

 

Bloggare

 

Scrappare

Nätbutiker/Butiker

 

Hemsida

Stickat och Virkat

Milda Matilda, hon är min!

Lyckan var stor när Matilda flyttade hit för precis ett år sedan. Små blåbär på skorna och blå-vit polkagris. I en klänning som är sötare än söt. Numera har hon ett hårband med ett litet blåbär på. Ljuvlig är hon och väldigt rar. c",)

Gränna och Visingsö

MC utflykter och annat

Böcker

Prästbackas Amica de Voltrona

9 veckor och sötast i stan.  

Ami är född 10-02-03.
Vi hämtade henne när hon var  drygt 8 veckor. Underbara lilla valp som kissade hela tiden. Ami har fyllt 3 år och hon förgyller alla dagar hos oss. Vi är så glada att hon är med oss nu. c",

(Ami har en blogg om du vill läsa mer om henne. Länk nedan)

Hund

Mat och annat

TV

 

Väder Gränna


Ovido - Quiz & Flashcards