Anitas blåa blogg

Alla inlägg under mars 2007

Av Anita - 21 mars 2007 22:43

Hej vänner!Ville bara berätta att det varit en rolig dag på jobbet idag. Jag frågade vår underbara chef om jag fick köpa blommor till borden. Självklart fick jag det! Snabbt klädde jag på mej och en "piggpåutflykt" dam och så styrde vi kosan till blomsteraffären. Det blev dubbla våreld i cerise med rosa trasselsudd och cerisa pinnar i. Läckert! Sen blev "damen" så sugen på att bjuda på fika så vi köpte med oss smaskiga kakor till avdelningens boende.Det blev fika med läckra blomsterarrangemang på borden, tända ljus och goda kakor. Tänk vad lite det behövs för att känna fest i vardagen. Efteråt spelade vi Björn Skifs "Andra Decennier" som jag fixat på CD. Underbart!Nu ska jag sova. Och drömma söta drömmar. :o)Natti fnatti och kram till er goa vänner.

Av Anita - 20 mars 2007 22:42

Var en VÄN
Du är din egen vän och du är min vän.
En öppen famn,
där härliga minnen och planer blomstrar,
med ett nu i full frihet och respekt.
En fristad. En vän.
Ett stort vackert hjärta.
Caroline Gårdheim

Här kommer jag hem efter jobbet och finner så många rara hälsningar från er,
mina vänner. Gulle er! Denna dikt är tillägnad er alla.
Bamsekramen kommer hääääääär.

Av Anita - 20 mars 2007 09:28

Hej alla!
Jag är inte den skrytsamma typen. Vill bara förmedla lite glädje, livskvalité och blåa saker. Det som förgyller min tillvaro. Jag valt att göra en blå blogg med allt vad den kan innehålla. Vackra bilder och kanske inspirerande bilder. Inte visar jag dem för att "skryta". Det finns inte i min tankevärld. Det blir mycket "mej" i en blogg.
Och du som inte vill/klarar av att läsa den, kom inte hit är du snäll. Varför slösa energi på det?

Jag är en tänkare och funderar mycket på djupare ting, men det skriver jag inte så mycket om här. Tragik, våld och ledsamheter ökar i vårt samhälle. Vi ser det på TV och läser om det i tidningarna. Och självklart tar jag till mej sådant och analyserar. Men jag är inte den typen som vill skriva om sådant.

Av många vänner hör jag att ordet "Livsnjutare". En beskrivning på mej. Och det kan jag hålla med om. Jag är en positiv, snäll, generös och omtänksam tjej. Det är jag för andra, men även för mej själv. "Det ska va gott att leva". Visst strävar vi alla efter det? På ett eller annat sätt. Och det är inte alltid så lätt, det vet vi också. Nåt som är viktigt att tänka på är att vi alla har en livshistoria att berätta. Den som inte känner mej kan inte veta vad jag varit med om. Eller hur? Och varför beter jag mej si eller så? Varför är en del människor så dramatiska och ser problem i allt medan en del tar lättjefullt på livet? Och visst ändrar man sina värderingar under livets gång? Beroende på vad som händer på vägen. Lyssnar vi kan vi få svaren. Det är lätt att döma, men inte att lyssna. För en del. Jag är glad och stolt över att jag är den jag är idag. Min livshistoria kunde jag berätta. Men jag vill inte.

Anitas blåa blogg fortsätter härmed att vara precis så som den är. Kanske inte inlägg varje dag, som nu i starten, det blir nog för intensivt. Men vi kommer att höras ofta. Det lovar jag. :o)
Stor kram till alla som jag känner, både nya och gamla vänner.

Nu känner jag en längtan att få hoppa i ljummet turkost vatten
och simma med.....

Av Anita - 19 mars 2007 06:24

Hej vänner!
Jag har hittat en ny rolighet. Att handla på Tradera.
Du vet de där Foppatofflorna.... Det finns söta figurer att sätta i hålen. På Tradera kan man hitta dem för en billig peng. I affären kostar de 35 kr. På Tradera kan man hitta sådana som inte finns i handeln. Disney t ex. Priser från 5-45 kr.

Jag har köpt dessa skor till jobbet. Eftersom jag beställt blå arbetskläder så är det ju ett måste med BLÅ skor. Eller hur? :o) 299 kr kostar + frakt 55 kr. De finns inte i Sverige ännu. Inte vad jag sett i alla fall. Här skulle priset ligga på 500-600 kr. Bra köp, tycker jag.

Nu ska jag iväg och jobba. Denna vecka blir en lång arbetsvecka. Jobbar helgen också. 8-21 både lör och sön. Puh! Men rätt mysigt ändå. :o)

Ha en bra måndag.
Kram från ensommåstehablåaskor

Av Anita - 18 mars 2007 11:05

Hej vänner!
Det är mysigt med sovmorgon. Ligga i sängen och titta på Nyhetsmorgon med Tilde. Peter gör alltid en god frukost. Bara att sätta sig vid dukat bord. Mmm, härligt!

I em ska vi på årsmöte i Gränna Båtklubb. Det blir roligt att träffa vännerna igen. Och intressant att höra vad som är på gång. I mitten på april börjar sjösättningen.
Vi har vår MoA i båthus i Huskvarna och kör upp henne till båtplatsen i Gränna. Där är det gudagott att vara.
Bild: På spegelblank sjö strax utanför Gränna.

Skön söndag önskar jag dej.
Kram från ensomskasolasolariumidag

Av Anita - 17 mars 2007 12:50

Hej igen!Allt det där jag skrev om igår, blev gjort. Härligt! Det bästa var köpet av tulpaner och penséer. Jag fick gå in i växthuset och välja ut några. De var så små. Saknaden av sol har gjort att de inte vuxit. Men jag ska pyssla om dem så de växer och frodas. Minipenséer, gula och en sort med lila och gult. Ljuvliga!Är du intresserad av färger? Kul förresten att ni svarar på "Omröstningen". Undra vad jag missat för färger? Berätta gärna.Karl Ryberg är utbildad psykolog och färgterapeut.Han menar att vissa färger hör ihop med speciella mänskliga tillstånd och uttryck och säger bland annat att när patienter utsätts för färgduschar av laserljus, (som påverkar hjärncellerna) talar det till uråldriga nivåer inom oss och att det sätter igång olika processer i det undermedvetna. Färgerna har startat läkande, mentala processer. Hans "psykofärgskala" innehåller bland annat dessa tolkningar:RÖTT Impulsivitet, instinkt, kraft, kampvilja och sexORANGE Emotion, sinnlighet, vänskap, generositetGULT Intellekt, snabbhet, precision, logik, kommunikation, nyfkenhetGRÖNT Hopp, ömhet, naturlighet, känslighet, drömBLÅTT Intuition, idealism, sanning, lugn, auktoritet, tradition, koncentration, oändlighet, vemodINDIGO Vision, kontroll, visdom, individualitetVIOLETT Vilja, makt, hänryckning, genialitet, mystikINFRARÖD Minne, symbios, regression, fruktsamhet, värme, tyngd, jordbundenhetGULGRÖNT Yra, munterhet, frihet, fräckhet, komikTURKOS Reservation, urskillning, distans, skärpa, måttlighetULTRAVIOLETT Längtan, fantasi, framtid, universalitet, intensitet, paradoxKälla: Det BlåHoppas att du får en härlig helg. Här blåser det rejält så det blir innepyssel och sen middag på Chili Thai. Mums!Stor kram från ensomnjuteravledigheten

Av Anita - 16 mars 2007 08:10

Godmorgon vänner!Åh, vilken underbar morgon, åh vilken underbar dag!Solen skiner, himlen är blå och jag är ledig.Det blir lite städ och tvätt och fixande denna dag. Ska till Däckia och byta till sommardäck. Och så ska jag till Höglunds och kolla pensésortimentet.Sonen fyller 19 år idag. Han åkte till jobbet 05.40 så vi sjöng inte för honom på morgonen. Alldeles för tidigt. Urp Det blir sång, presenter och nåt gott att äta ikväll.Sen ska han fira med kompisarna. Härligt. Fast han säger att han hellre velat fylla 20 år. 19 år är ju onödigt. :o Det har blivit tradition att det ska stå penséer i krukor utanför dörren på hans födelsdag. Fotot är från våren -04.Må så gott.Kram från ensomsaknarsindotter

Av Anita - 15 mars 2007 21:16

Hej alla!Idag har jag jobbat 12 timmar med 30 minuters rast. Ett avbrott med 45 minuter hos sjukgymnasten. Låg i "sträck". Det hjälper mot öm nacke, axel och arm. Jabba!Nu sitter jag här med ömma fötter trots Foppatofflor. :o)Ska ta mej ett bubbelbad med vitmysk-badolja som jag fått av kära systern. Varför jag jobbat så länge? Jo, en personal fick stanna hemma med sjukt barn. Och eftersom jag är ledig fre-sön, så ställde jag upp. Det blev bara 4 timmar mer så det var okej. Camilla, jag lovade dej något. Du saknar ju min chokladsida så håll tillgodo med denna. Tror att du gillar blå choklad också. Eller? Carribean heter den. Gjord av Emanuel Andrén. Läcker, eller hur? Den räcker till er andra också. Såklart. :o)Nattifnatti från ensomvillhaenhelaskpraliner

Välkommen

Tidigare inlägg

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27
28
29 30 31
<<<
Mars 2007 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

   

Arkiv

10 topplistor (Spotify)

 

 

Bloggare

 

Scrappare

Nätbutiker/Butiker

 

Hemsida

Stickat och Virkat

Milda Matilda, hon är min!

Lyckan var stor när Matilda flyttade hit för precis ett år sedan. Små blåbär på skorna och blå-vit polkagris. I en klänning som är sötare än söt. Numera har hon ett hårband med ett litet blåbär på. Ljuvlig är hon och väldigt rar. c",)

Gränna och Visingsö

MC utflykter och annat

Böcker

Prästbackas Amica de Voltrona

9 veckor och sötast i stan.  

Ami är född 10-02-03.
Vi hämtade henne när hon var  drygt 8 veckor. Underbara lilla valp som kissade hela tiden. Ami har fyllt 3 år och hon förgyller alla dagar hos oss. Vi är så glada att hon är med oss nu. c",

(Ami har en blogg om du vill läsa mer om henne. Länk nedan)

Hund

Mat och annat

TV

 

Väder Gränna


Ovido - Quiz & Flashcards