Anitas blåa blogg

Direktlänk till inlägg 14 mars 2007

LYSSNA till ditt hjärta.

Av Anita - 14 mars 2007 08:18

Lyssna till ditt hjärta
Låt hjärteslagen ligga
en stund i din hand.
Som änglavingar.
Lyssna i stilla ro.
Hjärtat visar dig vägen.
Be om hjälp, fråga, stillna.
Kraftfullt levande,
viskande dina svar.
Det är bara att
lyssna.
Caroline Gårdheim

Hej vänner!
Vi är lyckliga ägare till en sommarstuga med sjötomt.
Där har vi tillbringat långa härliga somrar. Den ligger bara två mil från stan, så vi har kunnat pendla till jobb och skola. Den är inredd i sommarfärger. Mest blått. Jag har samlat sommarsaker som passar så bra där. Det är en fantastisk plats att vila själen på. Att vakna på morgonen med solsken och se en spegelblank sjö. Några simmande fåglar som gör "spår" i vattnet. Rofyllt och vackert.

Nu är det så att vi känner att tiden inte räcker till för stugan. De senaste somrarna har vi velat vistas på Vättern i vår båt så fort vi varit lediga. På helger och semestrar. Ja, t om vardagskvällar har vår bil kört dit utan tvekan. :o) Båten är stor nog att övernatta i. En liten flytande sommarstuga. Och vi trivs så bra med att vara i Gränna. Vi har goa båtvänner där. Och det är ju så vackert med hamnen, båtarna, utsikt upp mot staden och ut mot Visingsö....

Vi har resonerat några år hur vi ska göra. Och nu har vi kommit fram till att stugan ska säljas. Visst är det vemodigt och sorgligt, men vi har vägt det positiva mot det negativa. Lusten och intresse för att sköta den har minskat.
Allt har sin tid, eller hur?
Ibland känns det jobbigt. Då tar jag fram den här dikten och annat klokt som Caroline skrivit. Det vägleder mej i mina tankar.

Kanske är detta ointressant för dej att få veta.
Men jag kände för att skriva av mej lite. Dela gärna med dej av tankar ang förändringar i livet. Om du vill. Det skulle göra mej glad. Förändringar sker. Både positiva och negativa. Det är så viktigt att vi tänker till ordentligt. Och att alla inblandade får ge sin synpunkt. Vi gör våra val och hoppas ju självklart att konsekvenserna av dem blir så bra som möjligt.

Jag har fler val att göra. Det handlar mer om mej och min
arbetssituation. Men det berättar jag om en annan gång. :o)

Hoppas att din dag blir bra.
Kramis från ensomharmyckettankarihuvudetjustnu

 
 
Ingen bild

Annalena

14 mars 2007 11:59

Gtattis Anita till en läcker blogg! Jag tittar in till dig nån gång då och då för jag saknar dig på webdesignen. Jag går dit en liten stund på onsdagen och reder ut strul. Men jag hör att du har mycket annat att angagera dig i, så jag förstår om du inte hinner. Du har säkert analyserat det där med stugan noga ,så det är nog ett klokt beslut, men smärtsamt.
Ha det gott i vårvärmen din fryslort, själv åker jag till fjällen och njuter av snön som jag älskar.

Kram(oj ursäkta att jag stötte till armen)

Annalena

 
Malin

Malin

14 mars 2007 13:41

Hallå vännen! Hur är det med dig? Jag saknar klassen :( Högskoleklassen är inte alls lika rolig. Kan vi inte dra ihop nåt i sommar med hela klassen. En grillfest kanske?!? Jag flyttar till sthlm i augusti så det känns som att vi inte kommer träffas så mycket mer efter det :( Mange har fått jobb i sthlm så jag följer med honom, skönt att komma hemmåt.. saknar alla hemma. Ha en bra dag i solskenet! Nu ska jag promenera runt munksjön tänkte jag. Kram Malin

http://monroesliv.blogg.se

 
Leila

Leila

14 mars 2007 17:19

Hejsan Anita
Kan förstå att det känns vemodigt att skiljas ifrån en kär vän (sommarstugan alltså). Det är aldrig kul, även om det kan vara det bästa. Men ni har säkert tänkt över det här noga och väl, och tillsammans kommit fram till ert beslut.
Egentligen har ni bara bytit från en fast sommarstuga till en mobil sommarstuga ... skratt .. Lite svårt kanske att ha blomrabatter, men vad gör det.
*kramis*

http://leila.bloggagratis.se

 
Bittan

Bittan

14 mars 2007 19:10

Hej Anita! Tack för dina rader i min gästbok! Du frågar om bloggen på daxsidan men där kan man tyvärr endast komma in om man är medlem men jag har fortfarande kvar min gamla blogg men just nu är jag lite dålig på att skriva då du vet att jag har problem med ryggen och orkar inte sitta så mycket framför datan. Men nu var jag till naprapaten i måndags och hon hjälpte mig en del tycker jag är mina muskler som värker och hon sa att jag hade kramp där i musklerna och jag fick av henne TNS, massage och även ultraljud så du må tro att jag hade väldig värk efteråt då hon höll på i 45 minunter. Men nu idag tycker jag att jag inte längre har så mycket värk och hoppas det blir bättre nu och skall tillbaka till henne imorgon.
Jag ser att Ni skall sälja sommarstugan och förstår om Ni inte hinner med både att ha sommarstugan och båten och ibland måste man ju välja hur man skall ha det fast det kan vara svårt ibland och veta vilket som är bäst.
Nu skall jag snart se på TV:n och önskar dig en trevlig onsdagkväll. Kram Bittan

http://user.tninet.se/~fct156h

 
Ingen bild

Cathrin

14 mars 2007 19:29

Jabba,då får vi kanske se er ännu mer på böljan den blå! Förstår om det känns lite vemodigt att sälja stugan,men man kan ju inte hinna allt.Satsa på båten ett tag stugor finns alltid till salu om ni ångrar er.Eller börja med att hyra ut den kanske.
Årsmöte i båtklubben på söndag,kommer ni? Kramiz Cathrin

 
Ingen bild

åsa

14 mars 2007 20:26

HEJSAN

Förstår att det känns vemodigt o så att sälja stugan men så är det man kan ju inte hinna med allt.Jag har för mig att den var rätt så fin er stuga va??kanske något för oss??Lennat vill ju gärna ha en sommarstuga men jag är väl så där i o för sig men.
kram Åsa

 
Ingen bild

åsa

15 mars 2007 05:54

hejsan

det jag skrev i går att kanske det vore något för oss var bara på skoj.
ha en bra dag vännen
kram Åsa

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - 5 december 2013 00:32


Hej vänner!Nu har ni nog slutat titta in på min blogg. Jag förstår er. Här händer ju ingenting. Förlåt. Jag ville mest ge ett livstecken och önska er en mysig December.   Kram från ensomfinnspåfacebook   ...

Av Anita - 27 augusti 2013 07:26

Hej vänner!Jag har den stora glädjen att få åka färja till jobbet. Den senaste tiden har det varit fantastiskt vackert väder. Solen har lyst, himmel och vatten har varit så vackert blå. Jag måste få visa er:   Lördag morgon. Jag åker 6:55 färjan...

Av Anita - 14 augusti 2013 08:23

Hej vänner!Jag ber om ursäkt. Jo, för att bloggen varit oaktuell en lång tid. Jag har funderat på att stänga ner den. Men det låter jag bli. För mej är det en dagbok och jag gillar att kunna gå tillbaka och läsa vad jag skrivit. Datum och händelser ä...

Av Anita - 3 maj 2013 23:13


Hej vänner!Lycka är att kunna njuta på väg till jobbet. Jag åker färja till Visingsö och till mitt jobb i Hemtjänsten. 1:a maj 2013. Såhär är Vättern bäst.  Kram från ensomgillarsjön   ...

Av Anita - 24 april 2013 06:54


Hej vänner!Mer än så behöver jag inte skriva.  Nu har vi en härlig tid framför oss med livsglädjande händelser, resor och göromål. Kram till er alla från ensomnjuteravallapenséerhärhemma       ...

Välkommen

Tidigare inlägg

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27
28
29 30 31
<<<
Mars 2007 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

   

Arkiv

10 topplistor (Spotify)

 

 

Bloggare

 

Scrappare

Nätbutiker/Butiker

 

Hemsida

Stickat och Virkat

Milda Matilda, hon är min!

Lyckan var stor när Matilda flyttade hit för precis ett år sedan. Små blåbär på skorna och blå-vit polkagris. I en klänning som är sötare än söt. Numera har hon ett hårband med ett litet blåbär på. Ljuvlig är hon och väldigt rar. c",)

Gränna och Visingsö

MC utflykter och annat

Böcker

Prästbackas Amica de Voltrona

9 veckor och sötast i stan.  

Ami är född 10-02-03.
Vi hämtade henne när hon var  drygt 8 veckor. Underbara lilla valp som kissade hela tiden. Ami har fyllt 3 år och hon förgyller alla dagar hos oss. Vi är så glada att hon är med oss nu. c",

(Ami har en blogg om du vill läsa mer om henne. Länk nedan)

Hund

Mat och annat

TV

 

Väder Gränna


Ovido - Quiz & Flashcards